GMS Journal for Medical Education, 2366-5017

Journal

  1. 2016
  2. An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions

    Tolks, D., Schäfer, C., Raupach, T., Kruse, L., Sarikas, A., Gerhardt-Szép, S., Klauer, G., Lemos, M., Fischer, M. R., Eichner, B., Sostmann, K. & Hege, I., 17.05.2016, In : GMS Journal for Medical Education. 33, 3, 11 p., Doc46.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2017
  4. Konzeption und nutzen der inverted classroom-methode für eine kompetenzorientierte biochemie lehrveranstaltung im vorklinischen studienabschnitt der humanmedizin

    Kühl, S. J., Toberer, M., Keis, O., Tolks, D., Fischer, M. R. & Kühl, M., 15.08.2017, In : GMS Journal for Medical Education. 34, 3, 27 p., Doc31.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. 2018
  6. Published

    Digitale Lehre und digitale Medizin: Eine nationale Initiative tut not

    Haag, M., Igel, C., Fischer, M. R., Ausschuss Digitalisierung, Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) & Gemeinsame Arbeitsgruppe „Technologiegestütztes Lehren und Lernen in der Medizin (TeLL)“ der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie (gmds) und der Gesellschaft für Informatik (GI) , 2018, In : GMS Journal for Medical Education. 35, 3, 3 p., Doc43.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Das Lehrdeputat – Barriere für die Digitalisierung an Hochschulen? Ein Positionspapier zu den Rahmenbedingungen medizinischer Hochschullehre im digitalen Zeitalter am Beispiel Bayern

    Müller, C., Füngerlings, S. & Tolks, D., 15.08.2018, In : GMS Journal for Medical Education. 35, 3, 9 p., Doc34.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  8. 2019
  9. Published

    Position des Beirats und Vorstands der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA) zum „Masterplan Medizinstudium 2020“

    Tolks, D., 15.08.2019, In : GMS Journal for Medical Education. 36, 4, 10 p., Doc46 .

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  10. 2020
  11. Published

    Teaching in times of COVID-19: Challenges and opportunities for digital teaching

    Tolks, D., Kuhn, S. & Kaap-Fröhlich, S., 01.01.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 7, 3 p., Doc103.

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Education

  12. Published

    Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education

    Hege, I., Tolks, D., Adler, M. & Härtl, A., 15.09.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 5, 6 p., Doc45.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  13. Published

    Digital skills in healthcare

    Hege, I., Tolks, D., Kuhn, S. & Shiozawa, T., 16.11.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 6, 3 p., Doc63.

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Education

  14. Published

    Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges

    Benning, N-H., Haag, M., Knaup, P., Krefting, D., Rienhoff, O., Suhr, M., Hege, I. & Tolks, D., 16.11.2020, In : GMS Journal for Medical Education. 37, 6, 17 p., Doc56.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  15. 2021
  16. Ethik mit abstand – tipps und tools zum digitalen training ethischer kompetenzen

    Michl, S., Katsarov, J., Krug, H., Rogge, A. & Eichinger, T., 2021, In : GMS Journal for Medical Education. 38, 1, p. 1-6 6 p., Doc28.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next