Sustainable economic activity: Some thoughts on the relationship between the care and the green economy

Activity: Other expert activitiesAcademic ConsultantResearch

Daniela Gottschlich - Reviewer

    Hintergrundpapier im Rahmen des Projektes „G 3 – Green Economy Gender Gerecht“ im Auftrag von genanet – Leitstelle für Geschlechtergerechtigkeit und Nachhaltigkeit
    01.09.2012

    Documents

    Recently viewed

    Activities

    1. 18th Annual Conference of the European Association of Environmental and Resource Economists - EAERE 2011
    2. Media and Climate-friendly Behavior – Do Media have an Impact on Individual Action for Climate Protection?
    3. 4th International Conference on Higher Education for Sustainable Development - UNESCO Chair Conference 2011
    4. 4th International Conference on Higher Education for Sustainable Development - UNESCO Chair Conference 2011
    5. 4th International Conference on Higher Education for Sustainable Development - UNESCO Chair Conference 2011
    6. Partizipative Veränderung schulischer Konsumkultur Ergebnisse einer empirischen Studie aus dem Projekt BINK
    7. The Impact of Television Program on Individual Action for Climate Protection regarding Adolescents in Germany
    8. Bildung für nachhaltige Entwicklung – anspruchsvoll und auch den Wandel fördernd? Eine kritische Bestandsaufnahme
    9. "Teaching is touching the future: from vision to practice" - International Conference at the Ruhr-Universität Bochum 2011
    10. Reflexive Multi-Criteria Evaluation as a tool to integrate Multiple Values into Decision-Making – a Case Study from Germany
    11. Key Competencies for Sustainable Development: What Competencies Should Be Developed in Education For Sustainable Development?
    12. Bildungsort Stadt: Bildungsgelegenheiten in urbanen Räumen aus der Perspektive einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
    13. Metodologias de ensino para a formação de administradores sustentáveis” (“Teaching methods for educating sustainability managers”)
    14. Forschendes Lernen und Forschung zur eigenen Lehre: Was heißt es für eine/-n Fachwissenschaftler/-in, zur eigenen Lehre zu forschen?
    15. University Teachers as Agents of Change – the Outcome of a 1-Year Teacher-Training for Higher Education for Sustainable Development
    16. Summer School “Implementation of Sustainability into Research and Teaching of Higher Education Institutions in Eastern Europe” - 2011
    17. Higher Education for Sustainable Development: Developing and Assessing Students' Competencies For Dealing with Complexity and Uncertainty
    18. Studienpraktikum „Nachhaltiger Konsum und Globale Gerechtigkeit – Perspektiven der Nachhaltigkeit durch universitäre Nord-Süd-Kooperation“ 2011
    19. Makroökonomische Effekte von 100%-Geld, Vollgeld und Co. und Auswirkungen auf die Stabilität und Nachhaltigkeit der Geld- und Finanzordnung - ZÖSS 2013