Reporting Crimes on Migrants: A Case Study on Journalism and Hegemony

Activity: Talk or presentationGuest lecturesResearch

Elke Grittmann - Speaker

    13.07.2015

    Event

    International Association for Media and Communication Research 2015: Hegemony or Resistance? On the Ambiguous Power of Communication

    12.07.1516.07.15

    Montreal, Quebec, Canada

    Event: Conference

    Recently viewed

    Activities

    1. Media Practices in “Red Algeria” and its Heritage in Contemporary Arts
    2. European Intelligence and Security Informatics Conference - EISIC 2013
    3. International Network for Social Network Analysis (Externe Organisation)
    4. Annual Conference on the Psychology of Mathematics Education - PME 1998
    5. Evaluierung der Psychologischen Fakultät, Humboldt-Universität zu Berlin
    6. „Resonanzräume des Subpolitischen“ in der wirtschaftsberuflichen Bildung
    7. The Arts, Diversity and Creative Hubs – Interactions in Global Art Worlds
    8. Blue Feelings: Emotion and Affect of Digital Police Work on Social Media
    9. 4th ASE/IEEE International Conference on Social Computing - SocialCom 2012
    10. ICME - quadrannial international conference on mathematics education 1994
    11. Synthesizer und Sampler. Dispositionen der Musikproduktion in den 1980ern
    12. Reduzierung von Verkehrsunfällen mit Kinderbeteiligung in der Stadt Hamm
    13. Exploring Intersectionality – Building Solidarity across EU-Turkey Borders
    14. “Monitoring the Monitor? Selective Responses to Human Rights Transgressions”
    15. Vortrag auf der 3. Konferenz des ESA Research Network Sociology of Culture
    16. Preferences and policy: consuming art and culture in Hamburg and Baltimore.
    17. Werkstattgespräch "Globalisierte Familie: mobil - vielfältig .ambivalent" 2012
    18. Rio+20 - Transformation für Nachhaltigkeit in Wissenschaft und Gesellschaft
    19. Professionalisierungsprozesse in der kunstvermittelnden Lehrer*innenbildung
    20. Error management culture, organizational ambidexterity, and firm performance
    21. Bildungslandschaften im Konzept von Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
    22. Creative Cities. Die Kulturalisierung der Stadt: Kommentar zu Andreas Reckwitz

    Publications

    1. The first 50 contributions to the Data Observer Series - An Overview
    2. Defining and reorienting competencies for sustainable global change
    3. Die Arbeit der Schulinspektion Hamburg aus Sicht von Schulleitungen
    4. Viertklässler diskutieren: Was können wir tun, damit jeder Arbeit hat?
    5. World in Transition: Sustainability Perspectives for Higher Education
    6. Bernward Halbscheffel: Progressive Rock. Die Ernste Musik der Popmusik.
    7. Optimization of a gaseous multitube detector for soft X-ray detection
    8. Sozial- und naturwissenschaftliche Bildung in der Grundschule Italiens
    9. Das Modell der Didaktischen Rekonstruktion in der Politischen Bildung
    10. Zum Stand der Waldpädagogik in forstlichen Einrichtungen Deutschlands
    11. Wie können mündliche Sprachprozesse für das Schreiben genutzt werden?
    12. (De-)Thematisierungsweisen von Bildungsausschlüssen an der Grenze zur EU
    13. Racist mobilisation and sexualisation in the ‘refugee debate’ in Germany
    14. "Utopisches Gewissen" lässt sich "mit Schlecht-Vorhandenem nicht abspeisen"
    15. Hospital effluents as a source of gadolinium in the aquatic environment
    16. Connecting Selves with Kitkitdizze, the Bio-Region, and the World at Large
    17. Überzeugungen von Lehramtsstudierenden zu Mehrsprachigkeit in der Schule.
    18. Gesundheitsmanagement – Gesundheit nachhaltig in Organisationen etablieren
    19. Multiple streams, resistance and energy policy change in Paraguay (2004–2014)
    20. DaZKom - Ein Modell von Lehrerkompetenz im Bereich Deutsch als Zweitsprache
    21. Zum Umfang beruflicher Beschäftigung im aktiven Rentenalter in Deutschland
    22. Native-born German and immigrant children’s development of emotion knowledge
    23. Performance and Comfort when Using Motion-Controlled Tools in Complex Tasks