Fachforum English 2014 des Landesschulamts und der Lehrkräfteakademie Hessen: Kooperativ arbeiten - individuell lernen

Activity: Talk or presentationtalk or presentation in privat or public eventsEducation

Joannis Kaliampos - Speaker

"Going Green" – Teaching Sustainability and ICC in a German-American Online Co-operation Project

'Going Green' is an intercultural blended-learning project and the product of a partnership between the U.S. Embassy in Berlin, the University of Lüneburg, and LIFE e.V. In this project, German and U.S. students explore approaches to sustainable development collaboratively through an e-learning platform (Moodle). Participants navigate through web 2.0 applications and social media, and exchange their findings. They will publish their local initiatives online and contribute them to a concluding student conference. In this workshop, exemplary task-cycles will be presented and major pitfalls and best practice examples from participant courses will be discussed. Hands-on task suggestions and useful web-applications relevant for other classroom topics and EFL settings will be explored. The project is open to all interested teachers and learners; materials can be used online and offline (even if curricula or time-frames do not allow for an extensive project participation). It targets the key topic ‘Nature and Environment’ in the Hesse state curriculum for year 11.
09.2014

Event

Fachforum English 2014 des Landesschulamts und der Lehrkräfteakademie Hessen : Kooperativ arbeiten - individuell lernen

03.09.14 → …

Kirchhain, Germany

Event: Workshop

Documents

Recently viewed

Publications

  1. Site and neighborhood effects on growth of tree saplings in subtropical plantations (China).
  2. Saproxylic beetle assemblages of three managed oak woodlands in the Eastern Mediterranean
  3. Overview of the Aggregate Results of the International Corporate Sustainability Barometer
  4. "Do parties matter?" - ein Vergleich der Umweltperformanz niedersächsischer Landesregierungen
  5. Das Prinzip des Integrativen Gendering und Diversity - Ausgangspunkt und Entwicklungspfade
  6. Piotr J. Małysz, Trinity, Freedom, and Love: An Engagement with the Theology of Eberhard Jüngel
  7. Nitrogen losses from fertilizers applied to maize, wheat and rice in the North China Plain
  8. Queere Theologie im Religionsunterricht. Chancen und Grenzen inklusiver Religionspädagogik
  9. Die Erziehungshilfen nach dem KJHG im Spannungsfeld zwischen Jugendamt und freien Trägern
  10. A Review on Higher Education for Sustainable Development - Looking Back and Moving Forward
  11. Unobtrusive Measurement of Vital Signs Through Ultra-Wideband Sensing in the Domain of AAL
  12. Die finalen IFAC-Leitlinien zur Ableitung und Darstellung von „ergänzenden“ Finanzkennzahlen
  13. Diskussionsbericht zum Referat von Eva Schumann auf der Zivilrechtslehrervereinigung 2019
  14. Wie können Lehrerinnen und Lehrer mit Aufmerksamkeitsstörung und Hyperaktivität umgehen?
  15. Fairness and the labour market: A theoretical and empirical analysis of layoffs in Germany
  16. Typen von Schulleitungen und deren Zusammenhang mit der schulischen Gesundheitsförderung
  17. Kinetic damping in the admittance and impedance spectra of the spherical impedance probe

Publications

  1. Site and neighborhood effects on growth of tree saplings in subtropical plantations (China).
  2. Saproxylic beetle assemblages of three managed oak woodlands in the Eastern Mediterranean
  3. Overview of the Aggregate Results of the International Corporate Sustainability Barometer
  4. "Do parties matter?" - ein Vergleich der Umweltperformanz niedersächsischer Landesregierungen
  5. Das Prinzip des Integrativen Gendering und Diversity - Ausgangspunkt und Entwicklungspfade
  6. Piotr J. Małysz, Trinity, Freedom, and Love: An Engagement with the Theology of Eberhard Jüngel
  7. Nitrogen losses from fertilizers applied to maize, wheat and rice in the North China Plain
  8. Queere Theologie im Religionsunterricht. Chancen und Grenzen inklusiver Religionspädagogik
  9. Die Erziehungshilfen nach dem KJHG im Spannungsfeld zwischen Jugendamt und freien Trägern
  10. A Review on Higher Education for Sustainable Development - Looking Back and Moving Forward
  11. Unobtrusive Measurement of Vital Signs Through Ultra-Wideband Sensing in the Domain of AAL
  12. Die finalen IFAC-Leitlinien zur Ableitung und Darstellung von „ergänzenden“ Finanzkennzahlen
  13. Diskussionsbericht zum Referat von Eva Schumann auf der Zivilrechtslehrervereinigung 2019
  14. Wie können Lehrerinnen und Lehrer mit Aufmerksamkeitsstörung und Hyperaktivität umgehen?
  15. Fairness and the labour market: A theoretical and empirical analysis of layoffs in Germany
  16. Typen von Schulleitungen und deren Zusammenhang mit der schulischen Gesundheitsförderung
  17. Kinetic damping in the admittance and impedance spectra of the spherical impedance probe