The tiger beetles (Coleoptera, Cicindelidae) of the southern Levant and adjacent territories: From cybertaxonomy to conservation biology

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The tiger beetles of the southern Levant (Egypt: Sinai, Israel, Jordan) and adjacent regions of the neighboring countries Lebanon, Syria, Iraq, Saudi Arabia and Egypt are reviewed in terms of species taxonomy, ecological and distributional traits and conservation biology. An illustrated dichotomous identification key from the species of this region is provided. Based on the classical identification key, we developed a digital identification application for smartphones and tablets. The species status of Calomera aulicoides (J.R. Sahlberg, 1913) is (re-) established (stat. rest.) as this taxon can be found sympatrically and para-patrically together with Calomera littoralis winkleri (Mandl, 1934). Morphological character states are discussed to identify Cicindela javetii Chaudoir, 1861 and C. herbacea Klug, 1832. Calomera aphrodisia (Baudi di Selve, 1864) is recorded for the first time from Israel. The presence of Calomera aulica (Dejean, 1831) and Grammognatha euphratica (Dejean, 1822) is confirmed by new records. At least five taxa are threatened or extinct in Israel. For one of these species, Israel has a national responsibility for the conservation as the main part of the distribution range is within this country. Availability: The application TIGER BEETLE ID for Android devices can be freely downloaded at https://doi.org/10.3897/zookeys.734.21989.suppl1. See also disclaimer of warranties.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftZooKeys
Jahrgang2018
Ausgabenummer734
Seiten (von - bis)43-103
Anzahl der Seiten61
ISSN1313-2989
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 05.02.2018

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Effects of Social Interaction and Social Norm Compliance in Pay-What-You-Want Situations
  2. Stakeholder and citizen involvement for Water Framework Directive implementation in Spain
  3. Orientations for co-constructing a positive climate for diversity in teaching and learning
  4. Die Erziehungshilfen nach dem KJHG im Spannungsfeld zwischen Jugendamt und freien Trägern
  5. Vom Umwelt- zum Nachhaltigkeitsjournalismus? Die Initiative "Nachhaltigkeit und Journalismus"
  6. Nachhaltigkeit und Journalismus? Ergebnisse einer Delphi-Studie mit Expertinnen und Experten
  7. Nestedness in fragmented landscapes: a case study on birds, arboreal marsupials and lizards
  8. Urbane Regenwasserversickerung als Eintragspfad für biozide Wirkstoffe in das Grundwasser?
  9. Permanente Temporarität - Brachflächennutzung als Potenzial für den öffentlichen Stadtraum
  10. Landscape fluidity - a unifying perspective for understanding and adapting to global change
  11. Kommentierung von Art. 116 AEUV: Behandlung bestehender wettbewerbsverzerrender Vorschriften
  12. Disziplinen- und phasenübergreifende Kooperation für die Lehrkräftebildung fruchtbar machen
  13. Fingerprint analysis of brominated flame retardants and Dechloranes in North Sea sediments
  14. Annäherung an eine Fachdidaktik Nachhaltigkeit mit Beispielen aus dem Berufsfeld Ernährung
  15. Optimisation of root traits to provide enhanced ecosystem services in agricultural systems
  16. Coupled component modelling for inter- and transdisciplinary climate change impact research
  17. Die Lesbarkeit der Bilder als erkenntniskritische Kategorie der Kulturwissenschaft um 1900
  18. Die Wirkung einer gesunden Führung auf die Mitarbeitergesundheit in der Altenpflegebranche
  19. Structural pattern of a near-natural beech forest (Fagus sylvatica) (Serrahn, North-east Germany)
  20. Das Zuhause als Ort der Aneignung digitaler Medien: Domestizierungsprozesse und ihre Folgen
  21. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 21 [Beteiligung des Europäischen Parlaments]
  22. Graf, Werner: Lesegenese in Kindheit und Jugend. Einführung in die literarische Sozialisation
  23. The Challenges of Using Organic Municipal Solid Waste as Source of Secondary Raw Materials
  24. Der Gold Standard als Garant für die Nachhaltigkeit von CDM-Projekten in Entwicklungsländern?
  25. "Taking the pulse" of doctors and nurses to reduce pharmaceutical residues in the water cycle
  26. Educational placement and achievement motivation of students with special educational needs
  27. Bildung für nachhaltige Entwicklung und ihre Potenziale für eine zukunftsfähige Grundschule
  28. Performanzbedingungen und Validierungsstrategien bei der Bilanzierung von Sozialkompetenzen
  29. Daseinsvorsorge, Wettbewerbsentwicklungen und die Sozialberufe – Sozialmanagerinnen in Europa
  30. Scham - eine 'vergessene' Emotion in der historisch-politischen Bildung zum Nationalsozialismus?
  31. Können wir sprachförderliche Merkmale der Lehrersprache aus dem Unterricht identifizieren?
  32. Activating an Integrative Mindset Improves the Subjective Outcomes of Value-Driven Conflicts