Quo Vadis, Umweltinformatik? 6. Workshop: Umweltinformatik zwischen Nachhaltigkeit & Wandel (UINW 2018)

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

  • Stefan Naumann
  • Kristina Voigt
  • Eva Kern
  • Volker Wohlgemuth
Titel in ÜbersetzungQuo vadis, Environmental Informatics? - 6th Workshop: Environmental Informatics between Sustainability and Change (UINW 2018)
OriginalspracheDeutsch
TitelWorkshops der INFORMATIK 2018 - Architekturen, Prozesse, Sicherheit und Nachhaltigkeit
HerausgeberChristian Czarnecki, Carsten Brockmann, Eldar Sultanow, Agnes Koschmider, Annika Selzer
Anzahl der Seiten3
VerlagGesellschaft für Informatik e.V.
Erscheinungsdatum2018
Seiten131-133
ISBN (Print)9783885796794
PublikationsstatusErschienen - 2018
VeranstaltungWorkshops der Architekturen, Prozesse, Sicherheit und Nachhaltigkeit - INFORMATIK 2018 - Berlin, Deutschland
Dauer: 26.09.201827.09.2018

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. A new didactic approach in Engineering Education for conceptual understanding of Euler's Formula
  2. Organisational Involvement of Corporate Functions in Sustainability Management
  3. Drivers and Barriers of Implementing Sustainability Curricula in Higher Education - Assumptions and Evidence
  4. Portfolio optimisation of power futures market
  5. Polarisierung der Einkommen von Selbständigen?
  6. Feedback on creative ideas
  7. Determination of sulfur and selected trace elements in metallothionein-like proteins using capillary electrophoresis hyphenated to inductively coupled plasma mass spectrometry with an octopole reaction cell
  8. Interactivity, Interpassivity and Possibilities Beyond Dichotomy
  9. Mechanical behaviors of extruded Mg alloys with high Gd and Nd content
  10. Response to David B. Brooks
  11. Can Pulsed Electric Fields Treated Algal Cells Be Used as Stationary Phase in Chromatography?
  12. Understanding the Greenhouse Effect by Embodiment
  13. Shifting Immediations
  14. "(Nicht) alles dreht sich um Harry ..." oder was fasziniert Kinder, Jugendliche und Erwachsene an der Welt des Harry Potter?
  15. Auf dem Weg zu Business Knowledge Systems
  16. Mitwirkung (er)leben
  17. Offene Rituale in der Gruppenarbeit mit Kindern
  18. Regulierung der Abschlussprüfung nach dem FISG-RegE
  19. Non-native Douglas fir (Pseudotsuga menziesii) promotes sentinel prey attack rates in Central European forests
  20. Labor market participation of older workers in international comparison
  21. "Gesundheitsarbeit mit Straßenkindern"
  22. Schulpraxis als Lerngelegenheit?
  23. Erfolgsrelevant
  24. The Place of the Symbolic
  25. Editorial
  26. Communications about uncertainty in scientific climate-related findings
  27. Lernmodul „Umgang mit Widersprüchen”
  28. Pflanzengesellschaft des Jahres 2021
  29. Präferenzbasierte Lebensqualitätsmessung
  30. Lehren und Lernen - aber wie?
  31. Business Concentration Data for Germany