Kritik als Urteilskraft - wenn Trolle postkritisch nachahmen

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

Authors

The extent to which the totalizing appropriation through subversive practices, in the visual arts and political activism, can be turned around in order to experience the possibility of a different present is the subject of the proposed contribution. Using the hashtag #DCBlackout and looking at Amalia Ulman’s Instagram performance „Excellences and Perfections“ (2014), the aim is to examine how ‚trolling‘ strategies, previously primarily used as populist manipulation by the political right, are reflexive and subversive and thereby can develop enlightening critical potential. Our thesis is arguing that through the use of mass media rhetoric and distribution channels inside social networks, ‚aesthetic trolls‘ provoke an art and political world that is concerned with criticality and honesty and can present its own defaults and blind spots. In addition to the resulting doubts about the digitally postulated existing, thus something like digital authenticity itself, the reflexive moment, i.e. the influence of the doubt on the individual her/ himself who spreads the digital message, is examined.
Titel in ÜbersetzungCritique as judgement - "post-critical" mimetic internet trolls
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftBehemoth : a Journal on Civilization
Jahrgang14
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)48-60
Anzahl der Seiten13
ISSN2191-7582
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 09.2021
Extern publiziertJa

    Fachgebiete

  • Kunstwissenschaft - Social Medien, Trolling, Mimikry, Post-Internet, Demokratie, Ästhetisierung

Dokumente

Links

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Preserving Colias myrmidone in European cultural landscapes
  2. Globalization and the societal consensus of wealth tax cuts
  3. Stand und Herausforderungen der Bürgerenergie in Deutschland
  4. Polyfluoroalkyl compounds in the East Greenland Arctic Ocean
  5. Polizei und Jugendliche in der Geschichte der Bundesrepublik
  6. Wildnisgebiete-Möglichkeitsräume für nachhaltige Entwicklung?
  7. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  8. Aufbau und Führung von Nachhaltigkeitsmarken in Social Media
  9. Corporate contributions to the Sustainable Development Goals
  10. Pädagogik und Zwang, Minderjährigenrechte und Freiheitsschutz
  11. Education for a sustainable development – European Approaches
  12. Schreiben und Mehrsprachigkeit im Rahmen von Lehramtsstudien
  13. Sources of Individual Differences in L2 Narrative Production
  14. Services from plant-pollinator interactions in the Neotropics
  15. Solution for spillway chute aeration through bottom aerators
  16. Wood-pastures in a traditional rural region of Eastern Europe
  17. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  18. Die Finanzierung des Flächenrecyclings durch Kreditinstitute
  19. Biologische Vielfalt und Bildung für nachhaltige Entwicklung
  20. Nachhaltigkeitskompetenzen in Unternehmen und Organisationen
  21. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  22. Biodiversität im unternehmerischen Nachhaltigkeitsmanagement
  23. Zeit- und Einkommensarmut von Freien Berufen und Unternehmern
  24. Zeit- und Einkommensarmut von Freien Berufen und Unternehmern
  25. Welches Wissen brauchen Lehrkräfte für inklusiven Unterricht?
  26. Freie Pizzawahl für Informatiker und Wirtschaftsinformatiker
  27. International sojourn experience and personality development
  28. Biografische Berufswege im Horizont der Gilde Soziale Arbeit
  29. Strategien von Grundschulkindern im Umgang mit Verhältnissen
  30. Thesen zur Koinzidenz von Symbolwert und Marktwert der Kunst
  31. Stadt als Möglichkeitsraum – Möglichkeitsräume in der Stadt
  32. Climatic distribution of tree species in the Atlantic Forest
  33. Global assessment of the non-equilibrium theory of rangelands