Key Competencies for and beyond Sustainable Consumption: An Educational Contribution to the Debate

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

Authors

Sustainable consumption is a field characterized by complex system relations that do not allow prescribing easy solutions for changing consumer behavior. This paper provides an educational perspective on the controversial debates that have evolved in GAI and the broader scholarly literature about the roles and responsibilities of individuals in the context of sustainable consumption. We introduce an educational key competencies approach compris ing of seven generic competencies, and argue that the promotion of key competencies is a transversal contribution to this debate, as it does not favor any particular normative position, but is relevant across all. We advocate for a more comprehensive and effective conception of an educational contribution to promoting sustainable consumption that goes beyond the narrow focus of training skills, providing information, and testing for results.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftGAIA
Jahrgang23
AusgabenummerS1
Seiten (von - bis)193-200
Anzahl der Seiten8
ISSN0940-5550
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.07.2014

Zugehörige Projekte

  • Der Beitrag von Schule zur Bewältigung der globalen Konsumherausforderung: Konzeptionelle Klärungen und empirische Beiträge im Spannungsfeld zwischen Erziehungs- und Nachhaltigkeitswissenschaft.

    Projekt: Dissertationsprojekt

  • BINK - Beitrag von Bildungsinstitutionen zur Förderung nachhaltigen Konsums bei Jugendlichen und jungen Erwachsenen

    Projekt: Forschung

DOI