International Academic Partnership "Teaching and Learning Sustainability": Implementing Higher Education for Sustainable Development at the Universidad Técnica del Norte (Ecuador)

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

It can be considered a duty of all educational institutions to deal intensively with matters of sustainable development: from preschool to higher education. Education for Sustainable Development (ESD) aims at developing key competencies that enable individuals to contribute to sustainable development (e.g. Barth, 2007; de Haan, 2008; Hopkins and McKeown, 2002). Universities play an important role as promoters of sustainable development. Embedding sustainable development in their curriculum poses a new challenge to the academic system.

The Leuphana University of Lüneburg, Germany, has already a long experience in implementing Higher Education for Sustainable Development (HESD); it considers itself as a “Sustainable University” (cf. Adomßent et al., 2007). In 2009, the Institute for Environmental and Sustainability Communication of the Leuphana University and the Universidad Técnica del Norte (UTN), Ecuador, built up the partnership “Teaching and Learning Sustainability” which is financed by the German Academic Exchange Service (DAAD). The objectives of this North-South cooperation are especially the implementation of HESD at the UTN and the transfer of knowledge between both universities. Key elements of the cooperation are a one-year teacher training about HESD which has been implemented conjointly at the UTN as well as student and teacher exchange.

The paper will address the North-South partnership “Teaching and Learning Sustainability” and in particular the implementation of the teacher training as well as results of a qualitative analysis of the effects of this training programme. Furthermore, the process of mutual learning between faculty and students from the North and the South will be discussed.
OriginalspracheEnglisch
TitelKnowledge Collaboration & Learning for Sustainable Innovation : ERSCP-EMSU Conference
HerausgeberJ. Quist, A. Tukker, J. Woudstra, R. Wever, F. Boons, N. Beute
Anzahl der Seiten22
ErscheinungsortDelft
VerlagTechnische Universiteit Delft
Erscheinungsdatum10.2010
ISBN (Print)978-90-5155-065-8
PublikationsstatusErschienen - 10.2010
Veranstaltung14th European Roundtable on Sustainable Consumption and Production (ERSCP) Conference and the 6th Environmental Management for Sustainable Universities (EMSU) Conference - 2010
: Knowledge Collaboration & Learning for Sustainable Innovation
- Delft University of Technology, Delft, Niederlande
Dauer: 25.10.201029.10.2010
Konferenznummer: 14
https://repository.tudelft.nl/islandora/object/uuid%3Adf9e1e90-9aef-4a49-9bb5-c6c22ffd4cc5

Bibliographische Notiz

Track 1 D, 107

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Archaeologies of Contemporary Art: Negativity, Inoperativity, Désœuvrement
  2. Enemy, Stranger, Neighbour, & Friend
  3. Die universale Sprache der vewaltungstechnischen Abstraktion.
  4. Individuelle Erlebensprävention durch positive Emotionalität und Motivation
  5. Die ökonomischen Folgen des Klimawandels
  6. Kompetenzorientierter Umgang mit Normabweichungen beim Schreiben in der Fremdsprache Deutsch
  7. Politics in Friendship: A Theological Account
  8. Schleiermacher’s Influences on American Thought and Religious Life, 1835 – 1920
  9. Anfechtungsmissbrauch – Gibt es einen überzeugenderen Ansatz als das ARUG?
  10. Störerverantwortlichkeit bei Grundstücksgrenzen überschreitenden Grundwasserschäden
  11. Gerhard O. Forde: The Captivation of the Will. Luther vs. Erasmus on Freedom and Bondage, Grand Rapids / Cambridge 2005
  12. Staatliche Parteienfinanzierung und politischer Wettbewerb
  13. Gesellschaftliche Funktionen von Museen zwischen Assimilation und Akkommodation
  14. Frauenberufstätigkeit im Sozial- und Gesundheitswesen
  15. Konflikte, Beschwerden und Probleme - wertvolle Indikatoren und Handlungsfelder für die Entwicklung der Leuphana Universität Lüneburg
  16. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 679)
  17. Soziale Herkunft und Kompetenzerwerb
  18. Position des Schutzguts Boden in Recht und Praxis der naturschutzrechtlichen Instrumente
  19. Constitutional Coup. Privatization's Threat to the American Republic by Jon D. Michaels. Harvard: Harvard University Press, 2017
  20. Vom Staat zum Lager
  21. Die Leuphana Graduate School
  22. Koordination von Supply Chains durch Mengenbindungsvereinbarungen
  23. Zwischen 2007 und 2015 verdoppeln sich die Abiturientenzahlen
  24. Landscape products for sustainable agricultural landscapes
  25. Einträge von Bioziden und Transformationsprodukten aus Fassadenauswaschungen in urbane Oberflächengewässer und Grundwasser
  26. Genossenschaftlich organisierte Bürgerbeteiligung als Finanzierungs- und Nachhaltigkeitsmodell