Entrepreneurial Aalto: Where science and art meet technology and business

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

This chapter reports on the entrepreneurial dynamics and elements of the ecosystem at Aalto University in Helsinki. The Aalto case demonstrates a particular evolution of an entrepreneurial ecosystem, where a top-down strategic move occurs concurrently with a student-driven push for similar changes. The objective of entrepreneurial Aalto is to achieve high growth and socially equitable development through multidisciplinary research and education.
OriginalspracheEnglisch
TitelThe Entrepreneurial University : Context and Institutional Change
HerausgeberLene Foss, David v. Gibson
Anzahl der Seiten17
ErscheinungsortLondon
VerlagRoutledge Taylor & Francis Group
Erscheinungsdatum22.05.2015
Seiten150-166
ISBN (Print)978-1-138-83077-6, 978-1-138-74354-0
ISBN (elektronisch)978-1-315-73706-5, 978-1-317-56893-3
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 22.05.2015
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Peuple révolutionnaire, peuple d’Auschwitz
  2. Land Take and Soil Sealing—Drivers, Trends and Policy (Legal) Instruments
  3. Biodegradation of the Antituberculosis Drug Isoniazid in the Aquatic Environment
  4. Assessing the aquatic biodegradation potential of polymeric excipients for pharmaceutical formulation
  5. Transformation of Seafood Side-Streams and Residuals into Valuable Products
  6. Mental health – backbone of the soul
  7. Why can't we view Europe from a chair?
  8. Get Rid of Your Self: Lu Märten’s Monist Art History, a Mysticism for the Machine Age
  9. Media-Educational Habitus of Future Educators in the Context of Education in Day-Care Centers
  10. Photodegradation of the antineoplastic cyclophosphamide
  11. Die Einbindung des Projekts "Leuphana Sommerakademie" in die universitäre Lehre
  12. Zur lernstrategischen Bedeutung von Übungsaufgaben im Mathematikstudium
  13. Value-based management: a review of its conceptualizations and a research agenda toward sustainable governance
  14. Gewöhnliche Räume, alltägliche Situationen. Begegnungen zwischen Architektur und Soziologie
  15. Lekcja 35-36
  16. Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen:
  17. Innen im Außen
  18. The age of the hominin fossils from Jebel Irhoud, Morocco, and the origins of the Middle Stone Age
  19. Scientists as policy actors
  20. Uncertainty analysis of the coefficients of friction during the tightening process of bolted joints
  21. A bait-and-switch model of corporate social responsibility
  22. Konzepte praktischen Verstehens in der Pädagogik
  23. Internetbasierte kognitiv-behaviorale Behandlungsansätze:
  24. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als regionales Projekt