Data-driven analyses of electronic text books

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

We present data-driven log file analyses of an electronic text book for history called the mBook to support teachers in preparing lessons for their students. We represent user sessions as contextualised Markov processes of user sessions and propose a probabilistic clustering using expectation maximisation to detect groups of similar (i) sessions and (ii) users. We compare our approach to a standard K-means clustering and report on findings that may have a direct impact on preparing and revising lessons.
OriginalspracheEnglisch
TitelSolving large scale learning tasks : Challenges and algorithms : essays dedicated to Katharina Morik on the occasion of her 60th birthday
HerausgeberStefan Michaelis, Nico Piatkowski, Marco Stolpe
Anzahl der Seiten15
ErscheinungsortCham
VerlagSpringer International Publishing AG
Erscheinungsdatum2016
Seiten362-376
ISBN (Print)978-3-319-41705-9
ISBN (elektronisch)978-3-319-41706-6
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2016

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Das Schaudern ist der Menschheit bestes Teil
  2. Empirical research on mathematical modelling
  3. The perceived fairness of layoffs in Germany
  4. § 289 c Inhalt der nichtfinanziellen Erklärung
  5. Pädagogische Theorien und pädagogische Praxis
  6. ADORE - Teaching Adolescent Struggling Readers
  7. Scripting a distance-learning university course
  8. Falsches Spiel. Die Grenzen eines Ressentiments
  9. Merkmale guter Evaluation und Selbstevaluation
  10. Determination of vapor-phase PAH in ambient air
  11. § 315 d Konzernerklärung zur Unternehmensführung
  12. European and national law in history and future
  13. Kommentierung von: Art. 49 EUV: Beitritt zur Union
  14. Das Empire, der Nordwesten und der Rest der Welt
  15. Das Konzept von Lesekompetenz in der DESI-Studie
  16. Hartz IV für von Misshandlung betroffene Frauen
  17. IGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung
  18. Symbolische Formen und Identitätskonstruktionen
  19. Kommentierung von Art. 53 EUV: Unbegrenzte Geltung
  20. Understanding the Dark Side of Costly Punishment
  21. Bildung, Sozialisation und soziale Ungleichheiten
  22. Kommunikation und Bildung – dem Klima auf der Spur
  23. Medienbiografie und Familie – Jugendliche erzählen
  24. Media Freedom and the Escalation of State Violence
  25. Auswahlbibliografie zur Kinder- und Jugendliteratur
  26. Regulierung der Abschlussprüfung nach dem FISG-RegE
  27. The relation of mindfulness and prosocial behavior
  28. A family member's death increases religious activity
  29. Professionswissen in den Naturwissenschaften (ProwiN)
  30. Wirkung von Lehrerfortbildungen auf Lehrerexpertise
  31. Patient-reported outcomes in rehabilitation research
  32. Mit psychischer Gesundheit zur guten Ganztagsschule
  33. § 315 c Inhalt der nichtfinanziellen Konzernerklärung
  34. Distinguishing Proactivity From Citizenship Behavior