Cumulating evidence in environmental governance, policy and planning research: towards a research reform agenda

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This paper suggests that the field of environmental governance, policy and planning (EGPP) may be seen as an (emerging) scientific field, which can be characterised as ‘fragmented adhocracy’, explaining the widespread failure to produce robust and cumulative knowledge. We argue that in order to produce reliable knowledge and to become credible in the realm of policy and planning praxis, EGPP research needs a major reform impetus. To this end, we propose three areas for reform, which cover (1) an agreed canon of definitions shared within the community, while being open to reinterpretations and novel concepts; (2) the stronger use of meta-analytical methods such as the case survey methodology, or systematic reviews, to cumulate published case-based evidence; (3) a systematic recognition of the institutional, political and social context of governance interventions, which becomes increasingly important to the extent that meta-analyses reveal general patterns and trends which nonetheless vary with context. For each agenda item, we briefly formulate the motivating problem and an ideal-typical vision to strive for, and sketch out the pragmatic, epistemological and normative limits to its realisation. We close with overall reflections on our research reform agenda and suggest pathways for implementation.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Environmental Policy & Planning
Jahrgang22
Ausgabenummer5
Seiten (von - bis)667-681
Anzahl der Seiten15
ISSN1523-908X
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 02.09.2020

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2020 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Beruf aus Berufung?
  2. Theoretische Ansätze zur Erklärung des Strategieverhaltens von kleinen und mittleren Unternehmen
  3. 4. Personal initiative
  4. Leuphana Sommerakademie
  5. Digitale Public Health
  6. Die Akzeptanz des Kündigungsschutzes
  7. Ansätze zur Leistungserfassung im Wissens- und Technologietransfer aus Hochschulen in Deutschland
  8. Überwindung von Hochschul- und Fachkulturen!?
  9. Der Mittelstand: Forschungsansätze zur Sicherung der Zukunftsfähigkeit
  10. Angst. Zu Transformationen einer Emotion in Ernst Jüngers „In Stahlgewittern“ und seinen originalen Kriegstagebüchern 1914–1918
  11. The Human Aspect of Cross-Border Acquisition Outcomes: The Role of Management Practices, Employee Emotions, and National Culture
  12. Mythen der Circular Economy
  13. Engaging Teacher Educators with the Sustainability Agenda
  14. Kompetenzen mathematisch begabter Grundschulkinder erkunden und fördern
  15. Manufacturing Individual Opinions
  16. Wie wird Unterrichtskommunikation gelehrt? Beispiele aus universitärer, schulischer und Veröffentlichungspraxis
  17. Corporate Governance in der monistischen Societas Europaea
  18. Gender-Mainstreaming-Aspekte im Rahmen von Anrechnungsverfahren
  19. "Meine Seele verblutet an der Sehnsucht nach dem verlorenen Paradies"
  20. Pfade durch den Bücherdschungel
  21. Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten (Nawi-In)
  22. Prüfung der nichtfinanziellen Erklärung und der Erklärung zur Unternehmensführung durch Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
  23. Sind wir bereit für eine Musikwirtschaft 5.0?
  24. Walter Benjamin zur Einführung
  25. Réfléxivité et Système. Le débat sur l'ordre et L'auto-organisation dans les années 1970