Change from Below: Student Initiatives for Universities in Sustainable Development

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

  • Moritz Drupp
  • Alejandro Esguerra
  • Lena Keul
  • David Löw Beer
  • Simon Meisch
  • Felix Roosen-Runge
To advance the discussion on how the transformation of universities may lead to sustainable development may be achieved, the authors examine an often-overlooked actor category: student initiatives. By drawing on a case study of the initiative Greening the University e.V. (University of Tübingen, Germany) the authors conceptualize the role of student initiatives for institutional change through the notion of “communicative arena”. The authors argue that student
initiatives are crucial for the transformation process toward a university in sustainable development for three reasons: they facilitate change by acting as (1) an institutional innovator, (2) a “boundary agent”, and (3) creator of social and institutional learning spaces. Further, the authors discuss factors that limit a student initiative’s potential to unfold its transformative power. The article concludes with recommendations for policy-makers, university leaders and
students on how to foster this “change from below”.
Titel in ÜbersetzungWandel von unten: Studierendeninitiativen für Universitäten in nachhaltiger Entwicklung
OriginalspracheEnglisch
TitelSustainable Development at Universities : New Horizons
HerausgeberWalter Leal Filho
Anzahl der Seiten10
ErscheinungsortFrankfurt
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum2012
Auflage1.
Seiten733-742
Aufsatznummer61
ISBN (Print)978-3-631-62560-6
ISBN (elektronisch)978-3-653-02283-4
PublikationsstatusErschienen - 2012

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Expertworkshop "Technik und Theorie digitaler Medien" 2014
  2. Antrittsvorlesung, Leuphana University Lüneburg
  3. Bedeutung von Kliniken als Quellen des Eintrags in die Umwelt
  4. Integrales Energiekonzept für eine klimaneutrale Universität: Projekt "klimaneutraler Campus"
  5. Von der interkulturellen Philosophie lernen – Inter- und transdisziplinäre Forschung als Wissenschaft in interkultureller Orientierung
  6. VDG - Verlag und Datenbank für Geisteswissenschaften (Verlag)
  7. Educación para el Desarollo Sostenible– Enfoques Teóricos y Prácticos
  8. Austrian Academy of Sciences (Externe Organisation)
  9. Editorial Board of the "British Journal of Management" (Zeitschrift)
  10. Gesellschaft für Didaktik der Mathematik e.V. (Externe Organisation)
  11. Debating Accounting and Sustainability: Incompatibility and Rapprochement in the Pursuit of Corporate Sustainability
  12. Leuphana Universität Lüneburg (Organisation)
  13. 26th Annual Research Symposium of the Royal Irish Academy's National Committee for Modern Language Studies - 1999
  14. DGfE-Kongress 2008
  15. 40th Annual Meeting of The Society for Social Studies of Science - 4S 2015
  16. City as Space of Possibility – Alternative and Artistic Initiatives Towards Urban Sustainability
  17. International Panel "L’image - document face au numérique: mise en crise ou mise en lumière?" 2012
  18. Konferenz: CSR-Richtlinie-Umsetzungsgesetz und dessen Einordnung in die internationale Entwicklung der Berichterstattung
  19. Zur Beziehung zwischen Textverstehen, mathematischen Aufgabenlösung und Notizen