Change from Below: Student Initiatives for Universities in Sustainable Development

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

  • Moritz Drupp
  • Alejandro Esguerra
  • Lena Keul
  • David Löw Beer
  • Simon Meisch
  • Felix Roosen-Runge
To advance the discussion on how the transformation of universities may lead to sustainable development may be achieved, the authors examine an often-overlooked actor category: student initiatives. By drawing on a case study of the initiative Greening the University e.V. (University of Tübingen, Germany) the authors conceptualize the role of student initiatives for institutional change through the notion of “communicative arena”. The authors argue that student
initiatives are crucial for the transformation process toward a university in sustainable development for three reasons: they facilitate change by acting as (1) an institutional innovator, (2) a “boundary agent”, and (3) creator of social and institutional learning spaces. Further, the authors discuss factors that limit a student initiative’s potential to unfold its transformative power. The article concludes with recommendations for policy-makers, university leaders and
students on how to foster this “change from below”.
Titel in ÜbersetzungWandel von unten: Studierendeninitiativen für Universitäten in nachhaltiger Entwicklung
OriginalspracheEnglisch
TitelSustainable Development at Universities : New Horizons
HerausgeberWalter Leal Filho
Anzahl der Seiten10
ErscheinungsortFrankfurt
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum2012
Auflage1.
Seiten733-742
Aufsatznummer61
ISBN (Print)978-3-631-62560-6
ISBN (elektronisch)978-3-653-02283-4
PublikationsstatusErschienen - 2012

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Degradable magnesium-hydroxyapatite interpenetrating phase composites processed by current assisted metal infiltration in additive-manufactured porous preforms
  2. Prediction of roughness after ball burnishing of thermally coated surfaces
  3. Der eingebildete Kranke
  4. Barriers to a sustainability transformation of meat production practices - An industry actor perspective
  5. § 33 Solare Strahlungsenergie an oder auf Gebäuden
  6. Capitalism with a Transhuman Face
  7. The Visual Turn in Business Management. Film, Graphical Devices and the Consulting Industry
  8. Es gibt so viel zu, warum gegen evidenzbasiertes Management polemisieren?
  9. Cognitive dissonance in sustainability scientists regarding air travel for academic purposes
  10. Jahreslosung 2003
  11. Der Leseunterricht aus der Sicht der Lehrkräfte
  12. Klassiker der Organisationsforschung: Peter Drucker
  13. Foreign ownership and firm performance in the German services
  14. Wo lernen Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf besser?
  15. Zukünftiges Engagement der Studierendeninitiative Greening the University - wie es weiter geht
  16. The Pedagogy of CCO
  17. Impact of early childhood education settings on the systems thinking skills of preschool children through the lens of Bronfenbrenner's theory
  18. Böses auf Erden?
  19. Beschäftigungsstruktur und Produktivität
  20. Why more West than East German firms export
  21. Zur Ausprägung des interkulturellen Wissens bei deutschen Lehrkräften.
  22. Logistik-Leitstände in Industrieunternehmen
  23. Widerstand
  24. Differenz und Gleichheit im Menschenrechtsdiskurs
  25. Die neue Datenschutzverbandsklage
  26. Moderne Menschen, Neue Sachlichkeit
  27. Analyse von Gruppen in Organisationen
  28. Ad Hoc Expert Panels: Regional Fisheries Management Organisations (RFMOs)
  29. Nachhaltige Entwicklung durch endogene Umweltwahrnehmung
  30. Tropical forests in the Americas are changing too slowly to track climate change
  31. Studentische Perspektiven auf die Qualitätsoffensive Lehrerbildung Musik
  32. Kopplungsprobleme wissensorientierter Kommunikation
  33. Volkserziehung oder Institutionenreform?
  34. Freiwilliges Engagement im Kontext von Flucht und Migration
  35. Research Handbook on Entrepreneurial Opportunities
  36. Paradigma III Fundamentaltheologisch IV. Ethisch
  37. Gute Aufgaben im Mathematikunterricht der Grundschule