Teilprojekt „Skills for a Digital Future“ im Projekt "Leuphana: Digital Transformation Lab for Teaching and Learning" (DigiTaL)

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Mit dem von der Stiftung Innovation in der Hochschullehre bewilligten Projekt "Leuphana: Digital Transformation Lab for Teaching and Learning" (DigiTaL) schafft die Leuphana unter der Leitung von Vizepräsident Prof. Dr. Erich Hörl und Dr. Julia Webersik, Leiterin des Lehrservice, einen systematisch-integrativen Ort zur Stärkung digitalen Lehrens und Lernens. An dem Projekt mit Laufzeit von 2021-2024 sind insgesamt 15 Professor*innen sowie weitere Lehrende, Studierende, alle drei Schools und zentrale Einrichtungen mit 11 Teilprojekten in den Clustern „Digitale Lehr-Lern-Innovationen“, „Digital Literacy“ und „Digitale Internationalisierung“ beteiligt.
Um Absolvent*innen von Hochschulen auf neuartige Berufsfelder und komplexe Herausforderungen vorzubereiten, bedarf es einer Befähigung zur Aneignung vielfältiger Kompetenzen, wie Problemlösen, Kreativität und vernetztem Denken. An dieser Stelle setzt das Teilprojekt „Skills for a Digital Future“ an. Mit dem Ziel, Studierende in ihrem individuellen Lernprozess sowie ihrer Persönlichkeitsentwicklung zu stärken, wird ein studienbegleitendes digitales Reflexionstool entwickelt.
KurztitelDigiTaL TP 6:Skills for a Digital Future
AkronymDigiTaL
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.08.2131.07.24

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Natural enemy diversity reduces temporal variability in wasp but not bee parasitism
  2. WHICH ESTIMATION SITUATIONS ARE RELEVANT FOR A VALID ASSESSMENT OF MEASUREMENT ESTIMATION SKILLS
  3. Personalization strategies in digital mental health interventions: a systematic review and conceptual framework for depressive symptoms
  4. An isomorphism between polynomial eigenfunctions of the transfer operator and the Eichler cohomology for modular groups
  5. Continental mapping of forest ecosystem functions reveals a high but unrealised potential for forest multifunctionality.
  6. Rethinking the Spatiality of Spatial Planning
  7. Building trust
  8. How many organic compounds are graph-theoretically nonplanar?
  9. Continued logarithm representation of real numbers
  10. Dynamic Semantic Web Content for Museum Guides
  11. Intelligence assessment with computer simulations
  12. Development and application of a simplified sampling method for volatile polyfluorinated alkyl substances in indoor and environmental air
  13. Identification of Parameters and States in PMSMs
  14. Enacting migration through data practices
  15. A Note on Pensions and Firm Performance
  16. Managing Multiple Logics: The Role of Performance Measurement Systems in Social Enterprises
  17. Short run comovement, persistent shocks and the business cycle
  18. Effect of erbium modification on the microstructure, mechanical and corrosion characteristics of binary Mg-Al alloys
  19. How do students and teachers deal with mathematical modelling problems?
  20. Theoretical Practices
  21. PID Controller Application in a Gimbal Construction for Camera Stabilization and Tracking
  22. Extending talk on a prescribed discussion topic in a learner-native speaker eTandem learning task
  23. Experimental investigation of the fluid-structure interaction during deep drawing of fiber metal laminates in the in-situ hybridization process
  24. Knowledge Decolonization à la Grounded Theory
  25. Within-individual leaf trait variation increases with phenotypic integration in a subtropical tree diversity experiment
  26. I share because of who I am: values, identities, norms, and attitudes explain sharing intentions
  27. Why a Systematic Investigation of Production Planning and Control Procedures is Needed for the Target-oriented Configuration of PPC