Teilprojekt „Skills for a Digital Future“ im Projekt "Leuphana: Digital Transformation Lab for Teaching and Learning" (DigiTaL)

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Mit dem von der Stiftung Innovation in der Hochschullehre bewilligten Projekt "Leuphana: Digital Transformation Lab for Teaching and Learning" (DigiTaL) schafft die Leuphana unter der Leitung von Vizepräsident Prof. Dr. Erich Hörl und Dr. Julia Webersik, Leiterin des Lehrservice, einen systematisch-integrativen Ort zur Stärkung digitalen Lehrens und Lernens. An dem Projekt mit Laufzeit von 2021-2024 sind insgesamt 15 Professor*innen sowie weitere Lehrende, Studierende, alle drei Schools und zentrale Einrichtungen mit 11 Teilprojekten in den Clustern „Digitale Lehr-Lern-Innovationen“, „Digital Literacy“ und „Digitale Internationalisierung“ beteiligt.
Um Absolvent*innen von Hochschulen auf neuartige Berufsfelder und komplexe Herausforderungen vorzubereiten, bedarf es einer Befähigung zur Aneignung vielfältiger Kompetenzen, wie Problemlösen, Kreativität und vernetztem Denken. An dieser Stelle setzt das Teilprojekt „Skills for a Digital Future“ an. Mit dem Ziel, Studierende in ihrem individuellen Lernprozess sowie ihrer Persönlichkeitsentwicklung zu stärken, wird ein studienbegleitendes digitales Reflexionstool entwickelt.
KurztitelDigiTaL TP 6:Skills for a Digital Future
AkronymDigiTaL
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.08.2131.07.24

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Vortrag: Teaching football skills with digitally supported learning processes in primary school
  2. How stakeholder characteristics influence the perception and evaluation of CSR communication: a mixed-method approach to communication reception
  3. Exploration of green technologies in SMEs: the role of ambidexterity, domain separation and commercialization
  4. Beyond the Family. Spatiality, Modes of (Re)production and Forme of Life
  5. A daily diary study on humor at work: Some preliminary findings
  6. Forum for Linguistic Studies (Fachzeitschrift)
  7. „Reichsbürger and Temporalities“
  8. Modellirung und Beschreibungsarten von technischen Systemen
  9. Still different? A test of theories explaining higher educational aspirations of migrants
  10. Global security and spatial revolution
  11. Early childhood education in the field of numerical skills: Understanding mathematics teachers‘ diagnostic competence
  12. www.bwp-schriften.de (Zeitschrift)
  13. Jahrestagung des Mercator-Insitituts 2019
  14. How Family Entrepreneurs Create Opportunities: A Systemtheoretical View
  15. Do program helpfulness ratings predict engagement in an online eating disorder intervention?
  16. 3. PhD Workshop in Economics - 2023
  17. Digitalisierung der Hochschule: Studierendenzentrierung oder Exzellenzstrategie
  18. Digitalisierung und Innere Führung
  19. Long-term Internships of Physical Education Pre-service Teachers in the Pandemic: A Mixed-methods Anaylsis
  20. One Fits Them All? – Metaphors in Multilingual Biology Classes
  21. Not terminated: In a Plessnerian perspective ‘cyborgized’ men still remain ‘human’ beings
  22. “Doing Justice! Doing Just This! Understanding justice in transdisciplinary and transformative research”: LRN Summer School

Publikationen

  1. Rapid Prototyping of a Mechatronic Engine Valve Controller for IC Engines
  2. Masked Autoencoder Pretraining for Event Classification in Elite Soccer
  3. rudimentäre Schreibung
  4. The explanatory power of Carnegie Classification in predicting engagement indicators
  5. Sliding Mode Control for a Vertical Dynamics in the Presence of Nonlinear Friction
  6. Separable models for interconnected production-inventory systems
  7. Pathways for Transformatio
  8. How development leads to democracy
  9. Dimensions, dialectic, discourse
  10. Integration of Sustainability into Universities - Good Practices and Benchmarking for Integration
  11. User experience predicts the effectiveness of a gamified recovery app
  12. Kinetic modeling of active plasma resonance spectroscopy
  13. The case survey method and applications in political science
  14. Bordering the Area of Spatial Relevance for Schools
  15. Toward a Kaleidoscopic Understanding of Anonymity
  16. Introduction: Toward a business administration for the 21st century
  17. Parameters identification in a permanent magnet three-phase synchronous motor for velocity planning to optimize traction losses in a City-Bus
  18. Can management-sponsored non-binding remuneration votes shape the executive compensation structure?
  19. The effect of organic acids and alcohols on precipitation of phosphate using calcined seashell powder
  20. Does SMS-support make a difference? Effectiveness of a two-week online-training to overcome procrastination.
  21. Efficient Classification of Images with Taxonomies
  22. Migration's lines of flight.
  23. Article 71 CISG