Teaching Enquriy with Mysteries Incorporated

Projekt: Transfer (FuE-Projekt)

Projektbeteiligte

  • Lembens, Anja (Wissenschaftliche Projektleitung)
  • Abels, Simone (Projektmitarbeiter*in)

Beschreibung

Seit 01. Februar 2013 ist die Universität Wien, vertreten durch das AECC Chemie, Partner im EU-Projekt „Teaching Enquiry with Mysteries Incorporated“ (TEMI). Koordiniert wird das Projekt von der Queen Mary University in London, England. 13 Institutionen aus 11 Ländern kooperieren im Projekt.
Die Partner entwickeln gemeinsam ein Konzept für Fortbildungen mit dem Ziel, den Ansatz des Forschenden Lernens unter Lehrer_innen und damit in Schulen zu verbreiten. Das Besondere an TEMI ist, dass der Forscherdrang der Schüler_innen durch sogenannte „Mysteries“ geweckt werden soll. Dies sind im weitesten Sinn fragwürdige und unerwartete Phänomene aus dem naturwissenschaftlichen und mathematischen Bereich. Unerwartet deshalb, weil die Phänomene nicht mit den üblicherweise im Unterricht gelernten Konzepten vereinbar sind. In den Fortbildungen kooperieren wir mit Schauspiele_innen oder Motivationsredner_innen. Gemeinsam mit den Lehrer_innen wird an Strategien gearbeitet, wie die Phänomene besonders motivierend präsentiert werden können, um eine fragende Haltung bei den Schüler_innen auszulösen.
AkronymTEMI
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.02.1331.07.16

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Felix Lösing

Publikationen

  1. Geometrical Characterization of Polyethylene Oxide Nanofibers by Atom Force Microscope and Confocal Laser Scanning Microscope
  2. Digital Transformation and Institutional Theory
  3. Pragmatic and discourse-analytic approaches to present-day English
  4. Towards a thick understanding of sustainability transitions - Linking transition management, capabilities and social practices
  5. Counts of all walks as atomic and molecular descriptors.
  6. The role of human resource practices for including persons with disabilities in the workforce
  7. Zinc and cadmium accumulation in single zebrafish (Danio rerio) embryos - A total reflection X-ray fluorescence spectrometry application
  8. Data retention in the European Union
  9. The Eschatical Perfection of the World in God
  10. Cross-country differences in entrepreneurial activity
  11. Subsidies for learning in renewable energy technologies under market power and emission trading
  12. Incomplete aerobic degradation of the antidiabetic drug Metformin and identification of the bacterial dead-end transformation product Guanylurea
  13. Soziale Tatsachen
  14. Tablets im Sportunterricht!? Echt? Wow!
  15. Klassentestheft Teil 2 (10 Ex.) - 2. Schuljahr
  16. Integrating food security and biodiversity governance
  17. Stronger evidence for own-age effects in memory for older as compared to younger adults.
  18. From the plurality of transdisciplinarity to concrete transdisciplinary methods
  19. The impact of mindfulness on the wellbeing and performance of educators
  20. The strength of vertical linkages
  21. Crossing borders
  22. Decision Support for Crew Rostering in Public Transit
  23. Cues from Facial Expressions for Emotional Interfaces
  24. Party Goals, Institutional Veto Points and the Discourse on Political Corruption
  25. Participatory scenario planning in place-based social-ecological research
  26. On the Problematic Productivity of Hype
  27. Kundenintegration durch Additive Fertigung
  28. Correction to
  29. The evaluation of education yields at country level
  30. Tanja Dückers - Essay
  31. A longitudinal panel study on antecedents and outcomes of work-home interference
  32. Systematics of the ant genus proceratium roger (Hymenoptera, formicidae, proceratiinae) in China – with descriptions of three new species based on micro-CT enhanced next-generation-morphology
  33. Article 28 Relationship with Existing International Conventions
  34. 20-20-20 Competitiveness and Conflicts
  35. Ökonomischer Ansatz und die Theorie des Self-Command bei Thomas Schelling
  36. Incorporating anthropogenic effects into trophic ecology
  37. Contestation 'all the way down'?