Connecting Science, Responsibility and Society

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Das Ziel des Projekts ist die Entwicklung und Implementierung eines digitalen voll virtuellen Seminars mit der thematischen Überschrift “Global Issues in a Global Classroom“, das im Modul „Connecting Science, Responsibility and Society“ des Master Komplementärstudiums der Graduate School für Studierende im dritten Master-Semester angeboten wird. Das Global Classroom-Format verfolgt als dezidiertes und integrales Ziel die „Internationalisation@Home“. In Kooperation mit einer Partneruniversität sollen Masterstudierende der Leuphana gemeinsam mit Studierenden der Partneruniversität in einem Global Classroom die großen, internationalen Linien und Herausforderungen von Wissenschaft in ihrem verantwortungsvollen Zusammenspiel mit der Gesellschaft vergleichend erarbeiten und diskutieren.
Mit diesem Bildungskonzept sollen Studierende insbesondere auf die internationale und interkulturelle Zusammenarbeit in Hinblick auf oft nur inter- und transdisziplinär lösbare gesellschaftliche Probleme des 21. Jahrhunderts vorbereitet werden und idealerweise erste Lösungsansätze erarbeiten.
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.04.1931.12.20

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. E-privacy concerns
  2. Schooling, local knowledge and working memory
  3. Intentionality
  4. Scaling-based Least Squares Methods with Implemented Kalman filter Approach for Nano-Parameters Identification
  5. Hot forging of cast magnesium alloy TX31 using semi-closed die and its finite element simulation
  6. Teaching Sustainable Development in a Sensory and Artful Way — Concepts, Methods, and Examples
  7. Analyzing the Influence of Knowledge Graph Information on Relation Extraction
  8. Treating dialogue quality evaluation as an anomaly detection problem
  9. Performance concepts and performance theory
  10. The impact of linguistic complexity on the solution of mathematical modelling tasks
  11. Portuguese part-of-speech tagging with large margin structure learning
  12. Fusion of knowledge bases for better navigation of wheeled mobile robotic group with 3D TVS
  13. Analysis of the construction of an autonomous robot to improve its energy efficiency when traveling through irregular terrain
  14. Automatic Tuning of Extended Kalman Filter in Synchronous Reluctance Motor Drives with a Master-Slave Configuration
  15. Sensorless Control of AC Motor Drives with Adaptive Extended Kalman Filter
  16. Rapid grain refinement and compositional homogenization in a cast binary Cu50Ni alloy achieved by friction stir processing
  17. Improving Flood Forecasting in a Developing Country
  18. Influence of Mg content in Al alloys on processing characteristics and dynamically recrystallized microstructure of friction surfacing deposits
  19. Stimulating Computing
  20. Artificial intelligence in songwriting and composing - perspectives and challenges in creative practices
  21. Internal forces in robotic manipulation and in general mechanisms using a geometric approach
  22. How to support teachers to give feedback to modelling tasks effectively? Results from a teacher-training-study in the Co²CA project
  23. Introduction
  24. A dialectical perspective on innovation: Conflicting demands, multiple pathways, and ambidexterity
  25. On New Forms of Science Communication and Communication in Science
  26. Self-supervised Siamese Autoencoders
  27. Toward a methodical framework for comprehensively assessing forest multifunctionality
  28. Explaining Disagreement on Interest Rates in a Taylor-Rule Setting