Daniel J. Lang
Prof. Dr.
- Nachhaltigkeitskommunikation
- Soziologie
Fachgebiete
- Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung
Transformative research for sustainability: characteristics, tensions, and moving forward
Horcea-Milcu, A. I., Dorresteijn, I., Leventon, J., Stojanovic, M., Lam, D. P. M., Lang, D. J., Moriggi, A., Raymond, C. M., Stålhammar, S., Weiser, A. & Zimmermann, S., 11.04.2024, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: Global Sustainability. 7, 16 S., e14.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Übersichtsarbeiten › Forschung
- Eingereicht
Relationally rooting transdisciplinarity: A new perspective for learning and capacity building in transdisciplinary collaboration
Grauer, C., Manuel-Navarrete, D., Brundiers, K., Chilisa, B., Bin Zanusi, Z. A., Seidel, T., Tolksdorf, F. & Lang, D. J., 2024, (Eingereicht) in: Ecology and Society.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Impacts of urban real-world labs: Insights from a co-evaluation process informed by structuration theory in Wuppertal-Mirke
Wanner, M., Augenstein, K., von Wirth, T. & Lang, D. J., 16.03.2024, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 33, Supplement 1, S. 102-109 8 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Impacts beyond experimentation - Conceptualising emergent impacts from long-term real-world laboratory processes
Bernert, P., Weiser, A., Kampfmann, T. & Lang, D. J., 16.03.2024, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 33, Supplement 1, S. 18-25 8 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Making mutual learning tangible: Mixed-method Delphi as a tool for measuring the convergence of participants’ reciprocal understanding in transdisciplinary processes
Pfendtner-Heise, J., Ackerschott, A., Schwenck, C., Lang, D. J. & von Wehrden, H., 01.05.2024, in: Futures. 159, 15 S., 103365.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Eingereicht
Creating curricula for competence: Findings from a comparison of three sustainability graduate programs
Birdman, J. & Lang, D. J., 2023, (Eingereicht) .), World Sustainability Series, North American and European Perspectives on Sustainability in Higher Education.. SpringerPublikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Cross-case knowledge transfer in transformative research: enabling learning in and across sustainability-oriented labs through case reporting
Bernert, P., Wahl, D., von Wehrden, H. & Lang, D. J., 30.09.2023, in: Urban Transformations. 5, 1, 19 S., 12.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Exploring fruitful links between real-world laboratory and disciplinary research Introduction of the DKN Future Earth working group LinkLab
Weiser, A., Wanner, M., Stelzer, F., Lang, D. J., Berger, H., Förster, A., Liedtke, C., Micklitz, H. W., Niewöhner, J., Parodi, O., Potthast, T., Schneider, F., Sörgel, F., Ziehl, M. & Ziemer, G., 27.10.2023, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 32, 3, S. 335-337 3 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Toward a modular evaluation approach of real-world laboratories: Findings from a literature review
Kampfmann, T., Bernert, P. & Lang, D. J., 01.01.2023, in: Research Evaluation. 32, 1, S. 128-143 16 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Übersichtsarbeiten › Forschung
- Erschienen
Vernetzen, fördern, konsolidieren, stärken – zur Gründung der Gesellschaft für transdisziplinäre und partizipative Forschung
Bergmann, M., Lang, D. J., Mbah, M. & Schäfer, M., 20.05.2023, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 32, 1, S. 207-209 3 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet