Daniel J. Lang

Prof. Dr.

Daniel J. Lang

Kontakt

Prof. Dr. Daniel J. Lang

  1. Erschienen

    Acknowledging temporal diversity in sustainability transformations at the nexus of interconnected systems

    Weiser, A., Lutz, L. M., Lang, D. J. & Kümmerer, K., 20.09.2017, in: Journal of Cleaner Production. 162, S. 273-285 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Erschienen

    Advancing Decision-Visualization Environments—Empirically informed Design Recommendations

    John, B., Lang, D. J., von Wehrden, H., John, R. & Wiek, A., 01.10.2020, in: Futures. 123, 102614.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    A Global Classroom for International Sustainability Education

    Wiek, A., Bernstein, M. J., Laubichler, M., Minteer, B., Lang, D. J. & Caniglia, G., 04.2013, in: Creative Education. 4, 4A, S. 19 - 28 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    A leverage points perspective on social networks to understand sustainability transformations: evidence from Southern Transylvania

    Lam, D. P. M., Martín-López, B., Horcea-Milcu, A. I. & Lang, D. J., 05.2021, in: Sustainability Science. 16, 3, S. 809-826 18 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Analyzing the political impact of Real-world laboratories for urban transformation in eight German ‘Cities of the Future’

    Kampfmann, T., Lang, D. J. & Weiser, A., 12.2024, in: Environmental Science and Policy. 162, 12 S., 103923.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    An experience-based learning framework: Activities for the initial development of sustainability competencies

    Caniglia, G., John, B., Kohler, M., Leonie, B., Wiek, A., Rojas, C., Laubichler, M. & Lang, D. J., 2016, in: International Journal of Sustainability in Higher Education. 17, 6, S. 827-852 26 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    A pluralistic and integrated approach to action-oriented knowledge for sustainability

    Caniglia, G., Lüderitz, C., von Wirth, T., Fazey, I., Martín-López, B., Hondrila, K., König, A., Wehrden, H., Schäpke, N., Laubichler, M. D. & Lang, D. J., 02.2021, in: Nature Sustainability. 4, 2, S. 93-100 8 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  8. Applying the HES-framework

    Scholz, R. W., Binder, C. R., Lang, D., Smieszek, T. & Stauffacher, M., 01.01.2011, Environmental Literacy in Science and Society: From Knowledge to Decisions. Scholz, R. W. (Hrsg.). Cambridge: Cambridge University Press, S. 463-508 46 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    A review of transdisciplinary research in sustainability science

    Brandt, P., Ernst, A., Gralla, F., Lüderitz, C., Lang, D., Newig, J., Reinert, F., Abson, D. & von Wehrden, H., 08.2013, in: Ecological Economics. 92, August, S. 1-15 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  10. Erschienen

    A review of urban ecosystem services: six key challenges for future research

    Lüderitz, C., Brink, E., Gralla, F., Hermelingmeier, V., Rau, A.-L., Abson, D., Lang, D. J., von Wehrden, H., Wamsler, C., Sasaki, R., Partelow, S., Meyer, M., Lisa, N. & Panzer, L., 01.08.2015, in: Ecosystem Services. 14, S. 98-112 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 Nächste