Anna Trebits

Dr.

Kontakt

Dr. Anna Trebits

    Fachgebiete

  • Kultur und Raum - Englisch, Linguistik, Tandem, Study Abroad, Psycholinguistik, Corpus Linguistics, French Linguistics, Kognitive Linguistik, Individual Differences in Language Learning, Interlanguage Pragmatics, Bilingualism, Cognitive and affective individual differences in language learning
  1. 2009
  2. Erschienen

    Conjunctive cohesion in English language EU documents - A corpus-based analysis and its implications

    Trebits, A., 07.2009, in: English for Specific Purposes. 28, 3, S. 199-210 12 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  3. Erschienen

    The most frequent phrasal verbs in English language EU documents - A corpus-based analysis and its implications

    Trebits, A., 09.2009, in: System. 37, 3, S. 470-481 12 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. 2010
  5. Erschienen

    EU English: Using English in EU Contexts with English EU Terminology

    Trebits, A., 2010, Stuttgart: Ernst Klett. 222 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienStudien- und UnterrichtsmaterialLehre

  6. 2011
  7. Erschienen

    Working memory capacity and narrative task performance

    Trebits, A., 2011, Second Language Task Complexity Researching the Cognition Hypothesis of language learning and performance: Researching the Cognition Hypothesis of language learning and performance. Robinson, P. (Hrsg.). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, S. 267-285 19 S. (Task-Based Language Teaching; Band 2).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

  8. 2012
  9. Erschienen

    The role of task complexity, modality and aptitude in narrative task performance

    Trebits, A. & Kormos, J., 06.2012, in: Language Learning - a journal of research in language studies. 62, 2, S. 439-472 34 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeLehre

  10. 2016
  11. Erschienen

    Sources of Individual Differences in L2 Narrative Production: The Contribution of Input, Processing, and Output Anxiety

    Trebits, A., 01.04.2016, in: Applied Linguistics. 37, 2, S. 155-174 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Business Cases for Sustainability
  2. Stützlehrer als neuer pädagogischer Profi in der Beruflichen Bildung.
  3. Rezension zu: Otto, Hans-Uwe / Polutta, Andreas / Ziegler, Holger (Hg.): Evidence-based Practice – Modernising the Knowledge Base of Social Work?. Opladen: Barbara Budrich 2009
  4. A caring and sustainable economy
  5. Democratic Aspiration Meets Political Reality
  6. The interplay of social rank perceptions of Trump and Biden and emotions following the U.S. presidential election 2020
  7. Praxisphasen im Lehramtsstudium mit Schwerpunkt auf der Einbindung neu zugewanderter Schülerinnen und Schüler
  8. Wasted money, wasted time?
  9. Artikel 43 EUV [Missionen der GSVPl]
  10. Entrance fees as a subjective barrier to visiting museums
  11. Jugendliche im Web 2.0: Risiken und Chancen
  12. Diesseits und jenseits der Worte
  13. Kommentierung von Art. 16 GG: Staatsangehörigkeit, Auslieferung
  14. Stille Filme sind tief
  15. Gründungsforschungs-Forum 2001
  16. Interaktionssignale, Formen und Funktionen in mündlicher Kommunikation
  17. GRAMSCI CON FOUCAULT FILOSOFIA DELLA PRASSI COME ANALISI STRATEGICA
  18. The Melodrama
  19. Das Bild zum Empfang
  20. Der Beitrag der Social Media zur Partizipation
  21. Innovative Ertragsstrategien als Herausforderung der Banken
  22. Fehlentscheidungen
  23. Kommunales Ehrenamt
  24. Institutionelle Friedenssicherung
  25. Klassiker und Kanon
  26. Denn die Geschichten der Opfer sind das Wichtigste
  27. Militanz, Blues und Stadtguerilla
  28. Zur Relevanz von Bestandseffekten und der Fundamentalen Transformation in wiederholten Biodiversitätsschutz-Aussschreibungen
  29. Denying bogus skepticism in climate change and tourism research
  30. Rechtliche Instrumente zur Verbesserung der Energienutzung
  31. Zugang zu humangenetischen Ressourcen indigener Völker Lateinamerikas
  32. Kommentierungen des § 130 Abs. 2 a.F. GWB (Völkerkartellrecht, Auswirkungsprinzip)
  33. "Lasst den Philipp doch mal zappeln - wie kann Schule mit aufmerksamkeitsgestörten Kindern umgehen?"
  34. Förderung von Kernkompetenzen in der Lehramtsausbildung durch videobasiertes Microteaching und Peerfeedback