ZDM - Mathematics Education, ‎1863-9690

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. A classification of teacher interventions in mathematics teaching

    Wiegand, B. & Leiss, D., 2005, in: ZDM. 37, 3, S. 240-245 6 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Comparing Adult Mathematical Literacy with PISA students: Results of a pilot study

    Ehmke, T., Wild, E. & Müller-Kalthoff, T., 2005, in: ZDM - Mathematics Education. 37, 3, S. 159-167 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Comparing eye movements during mathematical word problem solving in Chinese and German

    Strohmaier, A. R., Schiepe-Tiska, A., Chang, Y.-P., Mueller, F., Lin, F.-L. & Reiss, K. M., 01.04.2020, in: ZDM. 52, 1, S. 45-58 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen
  5. Didaktik des Sachrechnens in der Grundschule / Marianne Franke

    Ruwisch, S., 2003, in: ZDM - Mathematics Education. 35, 5, S. 41-43 3 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenRezensionenForschung

  6. Erschienen

    Measuring mathematics teachers’ professional competence by using video clips (COACTIV video)

    Leiß, D., Krauss, S., Blum, W. & Bruckmaier, G., 01.04.2016, in: ZDM. 48, 1-2, S. 111-124 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen
  8. Erschienen

    Sensitivity to complexity - an important prerequisite of problem solving mathematics teaching

    Fritzlar, T., 11.2006, in: ZDM - Mathematics Education. 38, 6, S. 436-444 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  9. Erschienen

    Special aspects of TIMSS related to mathematical education: Introduction

    Neubrand, J. & Neubrand, M., 01.12.1999, in: ZDM. 31, 6, S. 166-169 4 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Teachers’ temporary support and worked-out examples as elements of scaffolding in mathematical modeling

    Tropper, N., Leiß, D. & Hänze, M., 11.2015, in: ZDM. 47, 7, S. 1225-1240 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Randlos in der Mehrheitskultur
  2. Ein Meer voller Plastik
  3. Je vous salue!
  4. Hermann Bahr
  5. The right to liberty and security according to article 5 of the European Convention on Human Rights and facing threats to public safety and national security
  6. Politische Strategie
  7. Konzepte praktischen Verstehens in der Pädagogik
  8. Mit realistischem Blick - Lukanische Perspektiven auf Geld
  9. Aushandlungsprozesse in der Hochschullehre
  10. Über den sinn von Thematisierungstabus und die unmöglichkeit einer soziologischen analyse der soziologie
  11. Organisationen, Institutionen, Professionsentwicklungen
  12. Defeminizing Sustainability
  13. Ästhetische Erfahrung als Gegenstand empirischer Forschung?
  14. Social and ethical aspects in sustainability performance measurement and assessment. A systematic literature review
  15. 1. Einleitung
  16. Digital Tudor
  17. Fachbezogene Diskurse von DaZ-Lernenden über Kunst
  18. Normative Verortungen und Vorgehen im Forschungsprozess
  19. Einleitung
  20. Johannes Brusila, Bruce Johnson and John Richardson (2016): Memory, Space, Sound
  21. Kommentierte Bibliographie
  22. Albania
  23. Lernen in der digitalisierten Welt
  24. Zwischen Beharrung und Beschleunigung
  25. Strategischer Wissenstransfer als Erfolgsfaktor bei KMU
  26. Was nie geschrieben wurde, lesen. L’antropologia linguistica di Walter Benjamin
  27. "20 years health promotion research in and on settings"
  28. Werkkommentare
  29. Vorbemerkung zur Charta der Grundrechte
  30. Spielen für den guten Zweck
  31. Asia in the edges: a narrative account of the Inter-Asia Cultural Studies Summer School in Bangalore
  32. Rezension Chris Porter, 2019, Supporter Ownership in English Football