Jederzeit und überall lernen? Über Grenzen und Entgrenzung von (sozialpädagogischer) Weiterbildung durch digitale Lehr-Lern-Formen

Presse/Medien: Presse / Medien

12-seitiger Beitrag im Tagungsband der DGWF-Jahrestagung, 18.-20.09.2019

Quellenangaben

TitelJederzeit und überall lernen? Über Grenzen und Entgrenzung von (sozialpädagogischer) Weiterbildung durch digitale Lehr-Lern-Formen
Land/GebietDeutschland
Datum der Veröffentlichung20.09.19
Beschreibung12-seitiger Beitrag im Tagungsband der DGWF-Tagung, Sept. 2019
URLhttps://dgwf.net/files/web/ueber_uns/jahrestagungen/2019/Tagungsband_Ulm_2019.pdf
PersonenSimon Rahdes, Andreas Eylert-Schwarz

Beschreibung

12-seitiger Beitrag im Tagungsband der DGWF-Jahrestagung, 18.-20.09.2019

Zeitraum20.09.2019
Beziehungsdiagramm

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Tri-trophic interaction networks along a tree diversity gradient in BEF-China: How tree diversity effects higher trophic levels
  2. Trajectory-based Lagrangian approaches for the extraction and characterization of coherent structures in turbulent convection
  3. “Probably Sold to Paalen, Possibly by Exchange”: Vagueness, Incompleteness, Subjectivity and Uncertainty in Digital Art Provenance
  4. 6th Institute of Electrical and Electronics Engineers International Conference on Modelling, Identification and Control - 2014
  5. International Conference on Advances in Social Network Analysis and Mining: Member of Program Committee - ASONAM IEEE/ACM 2013
  6. Organisations- trifft Kommunikationsforschung: Eine Einführung in die Communication Constitutes Organization (CCO) Perspektive
  7. Musizierenanleiten im adaptiven Klassenmusizierunterricht. Struktur professioneller Kompetenz von Musiklehramtsstudierenden
  8. Macht Übung die Meisterin bzw. den Meister? Das Leuphana-Konzept zum Erlernen von (zwei) Kernpraktiken im ersten Schulpraktikum
  9. Exposing Sexual Abuse among the Amish and Seeking Social Change. Misty Griffin’s Tears of the Silenced (Universität Bielefeld)
  10. Die Qualitätsoffensive Lehrerkräftebildung (QLB) an der Leuphana Universität Lüneburg: Modelle, Herausforderungen, Perspektiven
  11. Understanding and Supporting Management Decision-Making: South-East-Asian Case Studies on Environmental Management Accounting
  12. Vom Ausgraben und Beerdigen der Fotografie. Memory Work und Archivkritik in den künstlerischen Arbeiten von Akram Zaatari
  13. Towards Inexperienced Leaders? Changing Prime Ministers’ Political Experiences and Career Profiles in European Democracies
  14. Preventing the collapse of sensemaking in organizations: On legitimizing digital innovations in established organizations
  15. Organisation des Symposiums "Phasen digital-gestützten individualisierten Übens im Fokus: Erkenntnisse aus dem CODIP-Projekt"
  16. 28th Annual Congress of the European Economic Association and 67th European Meeting of the Econometric Society - EEA 2013
  17. Introducing the Teacher Education Network In Lüneburg. Theory-Practice-Interrelation through Transdisciplinary Cooperation
  18. Biometric Imaginaries: European Funding and the Heterogeneous Project of (Non)digital Civil Status Registration in Senegal
  19. Nutritional Transition as Dietary Dispositif : An Inquiry on the Advent of Meat-Based Diet in the Nineteenth-Century West
  20. Transdisciplinary Integration in Teacher Education. Theoretical Foundations and Empirical Insights [Conference Canceled]
  21. Keeping drivers engaged in automated driving through maneuver control- effects on perceived control and responsibility
  22. Cultural Traits and Environmental Management Accounting for Staff Appraisal: Evidence from Australia, Germany and Japan
  23. Comfortable Time Headways in Adaptive Cruise Control: Does a Psychophysical Approach Provide an Incremental Assessment?
  24. The Story of Storytelling Effects in Sustainability Communication: A Systematic Literature Review on the Evidence-Base
  25. Künstliche Intelligenz trifft Fremdsprachenlernen und -lehren - Disruptive Technologien als Chance und Herausforderung
  26. Das Leuphana-College: ein in Europaeinzigartiges Hochschulmodell: Innovative hochschuldidaktische Veranstaltungsformate
  27. (W)Ende der Zensur?: Adaptionsschwierigkeiten ostdeutscher AutorInnen an die Literaturproduktion unter Marktbedingungen
  28. Organizational Practices for the Aging Workforce: Validation of an English Version of the Later Life Workplace Index
  29. Englisches und Romanisches Seminar der Leibniz Universität Hannover. Doktorandenkolloquium der Fremdsprachendidaktik
  30. Ressourcen und Anforderungen im Umgang mit schulischer Inklusion. Wahrgenommenes Belastungserleben von Lehrkräften
  31. Workshop/Lehrerfortbildung: Das Praxiserkundungsprojekt (PEP) als Instrument zur Unterrichtsentwicklung: Teil 1 - 2013
  32. Grundwassergefährdung durch biozide Wirkstoffe und ihrer Transformationsprodukte im urbanen Niederschlagsabfluss?
  33. Two degrees and the SDGs: A network analysis of interlinkages between transnational climate actions and the SDGs
  34. Förderung von Diagnose- und Interventionskompetenzen beim mathematischen Problemlösen: Eine Interventionsstudie
  35. Zum studentischen Wahlverhalten in überfachlichen Studienprogrammen: die KOMFOR-Studie – ein Triangulationsansatz
  36. Typische Unterrichtsmuster - Ansätze zur Beschreibung und Erklärung der Variabilität kaufmännischen Unterrichts
  37. Kommentar zu dem Vortrag »Die Materialität der Gewalt und die Möglichkeiten der Kultursoziologie« (A. Pettenkofer)
  38. Conference on "The European Electoral Heritage: Ten Years of the Code of Good Practice in Electoral Matters" 2012
  39. Comorbid depression in diabetes mellitus (cost-)effectiveness of this web-based intervention & mobile phone support
  40. Abschlusskonferenz des Mercator Forschungsverbundes Innovatives Soziales Handeln – Social Entrepreneurship 2012
  41. The Value Knowledge Grid - a new way of diagnosing the Culturally Non-Copyables: Building Blocks for Diagnostics
  42. Investigating the relationship between teachers' acceptance and use of educational technology and student data