Die Nachhaltigkeitsprofilmatrix

Presse/Medien: Presse / Medien

Wie wirkt ihr Unternehmen auf KonsumentInnen und Stakeholder? Eine neu entwickelte Matrix hilft dabei, die eigene Wirkung zu verstehen, um die Werte des Unternehmens klar steuern und kommunizieren zu können.

Quellenangaben

TitelDie Nachhaltigkeitsprofilmatrix
BekanntheitsgradNational
Medienbezeichnung/OutletBusinessArt : das Magazin für nachhaltiges Wirtschaften, Band 1, Nr. 4, 11.2013, S. 22-23.
MedienformatDruck
Land/GebietDeutschland
Datum der Veröffentlichung01.11.13
BeschreibungWie wirkt ihr Unternehmen auf KonsumentInnen und Stakeholder? Eine neu entwickelte Matrix hilft dabei, die eigene Wirkung zu verstehen, um die Werte des Unternehmens klar steuern und kommunizieren zu können.
PersonenClemens Mader, Anna-Theresa Leitenberger

Beschreibung

Wie wirkt ihr Unternehmen auf KonsumentInnen und Stakeholder? Eine neu entwickelte Matrix hilft dabei, die eigene Wirkung zu verstehen, um die Werte des Unternehmens klar steuern und kommunizieren zu können.

Zeitraum01.11.2013
Beziehungsdiagramm

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Green software and green IT
  2. What germany's educational system can learn from sweden's engagement with Hip-Hop culture
  3. What we mean when we talk about freedom – The KOMFOR study
  4. Firm survival and gender of firm owner in times of COVID-19
  5. Studien zu einer Ethik der Enttäuschung
  6. Do you really want to live forever – forever young ?
  7. With a little help from my website. Firm survival and web presence in times of COVID-19 - Evidence from 10 European countries
  8. Conceptualising the Assessment of Eco-Innovation Performance
  9. Miscounselling in the German Insurance Market-Utility-Orientated Implications for the Meaning of Miscounselling
  10. In situ tensile texture analysis of a new Mg-RE alloy
  11. Die Kunst des Benennens
  12. Strange signs. Invented languages from alienation to zany
  13. Jugendhilfe und Schule
  14. Weibliche Jugendgewalt und Bildung
  15. Well done (for someone of your gender)! Experimental evidence of teachers’ stereotype-based shifting standards for test grading and elaborated feedback
  16. Overclaiming is not related to dark triad personality traits or stated and revealed risk preferences
  17. Professional Judges’ Disbelief in Free Will Does Not Decrease Punishment
  18. 'Climate neutral' is a lie - abandon it as a goal
  19. SHEstainability
  20. Who becomes a small-scale entrepreneur in a post-socialist environment
  21. Mehr Transparenz wagen
  22. Consumer concerns about drinking water in an area with high levels of naturally occurring arsenic in groundwater, and the implications for managing health risks
  23. Nutrient enrichment increases invertebrate herbivory and pathogen damage in grasslands
  24. Gender-specific perspectives of mangrove ecosystem services
  25. Listening to the Body Moving
  26. Beurteilereffekte bei der Messung von Unterrichtsqualität
  27. Globalismus/Globalism
  28. Analyzing the social factors that influence willingness to pay for invasive alien species management under two different strategies
  29. Human-nature connectedness as leverage point
  30. Unfair wage perceptions and sleep: Evidence from German survey data