Nach der Natur - Vor der Kultur? Ein Plädoyer für die Natur in der Kultur

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationNach der Natur - After Nature
EditorsFranz-Josef Deiters, Axel Fliethmann, Birgit Lang, Alison Lewis, Christiane Weller
Number of pages17
Place of PublicationFreiburg
PublisherRombach Verlag
Publication date2010
Pages109-127
ISBN (print)978-3-79309635-1
Publication statusPublished - 2010
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Mit dem kulturellen Blick auf den Weg zu einer nachhaltigen Entwicklung
  2. Natality ‒ Philosophical Rudiments concerning a Generative Phenomenology
  3. Right into the heart. Branford Marsalis and the blues "Housed from Edward"
  4. Begleitung von Lehrenden bei der Implementierung von Forschendem Lernen
  5. Design und Evaluation von interaktiven webbasierten Bruchrechenaufgaben
  6. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
  7. Effects of whole-body vibration on postural control in Parkinson's disease
  8. Influence of three different balance shoes on EMG-activity during walking
  9. Edukacja na rzecz zrównowazonego rozwoju jako regionalne przedsie̜wzie̜cie
  10. Entrepreneurial Aalto: Where science and art meet technology and business
  11. Qualitätsentwicklung und Qualitätssicherung in der Schreibzentrumsarbeit
  12. Von der Herausforderung das Leitbild der Nachhaltigkeit zu kommunizieren
  13. Selbstbestimmung und Anerkennung sexueller und geschlechtlicher Vielfalt
  14. Organisationkulturen der Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung
  15. Rez. Rainer Nicolaysen (Red.): 100 Jahre Hauptgebäude der Universität Hamburg
  16. Equivalence unbalanced-metaphor, case, and example-from Aristotle to Derrida
  17. Point, line, surface as plane. From notational iconicity to diagrammatology
  18. Ecofemminismo e questione animale. Val Plumwood e l'occhio del coccodrillo
  19. Brustvergrößerungen von Frauen zwischen sozialer Anerkennung und Scham
  20. Schmerzassessment bei älteren Menschen in der vollstationären Altenhilfe
  21. Internationaler Masterstudiengang 'Sustainable Development and Management'
  22. Gated Communities in Südafrika - Untersuchungen im Großraum Johannesburg
  23. Internationaler Masterstudiengang 'Sustainable Development and Management'
  24. Comment on "Recent origin and cultural reversion of a hunter-gatherer group
  25. Three avenues for future research on creativity, innovation, and initiative
  26. Exhibition of a Scarf—Daniel Buren, Hermès Éditeur: Photos-souvenirs au carré
  27. Leistungsüberprüfungen durch Schulleistungsstudien und Vergleichsarbeiten
  28. Meta-Image und die Prinzipien des Digitalen im Mnemosyne-Atlas Aby Warburgs
  29. Einleitung: Das Projekt "Bildungsinstitutionen und nachhaltiger Konsum" (BINK)
  30. International Master’s Programme in Sustainable Development and Management
  31. Programa de Maestría Internacional ‘Sustainable Development and Management’
  32. Should Alexander von Humboldt Be Part of Contemporary Geography Education?
  33. Wilhelmshaven - JadeWeserPort: Potenziale und Schwächen, Chancen und Risiken
  34. International Master’s Programme in Sustainable Development and Management
  35. International Master's Programme in sustainable development and management
  36. Control condition design and implementation features in controlled trials
  37. Programa de Maestría Internacional ‘Sustainable Development and Management’
  38. Nachhaltigkeit in die Schule gebracht: Befunde aus einer empirischen Studie
  39. Genderkompetenz als Schlüsselqualifikation für polizeiliche Führungskräfte
  40. AFM imaging and nanoindentation of polymer of intrinsic microporosity PIM-1
  41. Meta-analysis as a tool for developing entrepreneurship research and theory
  42. DaZKom - Ein Modell von Lehrerkompetenz im Bereich Deutsch als Zweitsprache
  43. Controller und Nachhaltigkeit im Kontext neuer Berichterstattungspflichten
  44. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der zweiten Phase der Lehrerbildung