Justifying Theatre in Organizational Analysis: a Carnivalesque Alternative?

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Drawing upon recent developments in “post‐dramatic theatre”, this article inquires how the aesthetics and art of theatre has been justified and used in the organisational context and tries to re‐imagine possible relations between theatre and organisation. Referring to the simultaneously provocative and self‐reflective staging of Dostojevski’s “The Idiot” by the German director Castorf, we suggest to break up an all‐too‐easily established relationship between theatre and organisation and to demand that the “art” of theatre in organisations requires a performative demonstration that there is always an other way of organising. A carnivalesque relationship between theatre and organisation is conceived as a performative (and, hence, political) assemblage playing out hybridity, riskiness, and irony.
Original languageEnglish
JournalConsumption Markets & Culture
Volume9
Issue number2
Pages (from-to)101-109
Number of pages9
ISSN1025-3866
DOIs
Publication statusPublished - 01.06.2006
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Gustave Courbet in seinen Selbstdarstellungen
  2. Global modelling of the ns-laser shock peening
  3. Gerd Hurm: Rewriting the Vernacular Mark Twain
  4. Fairness und Fairplay aus pädagogischer Sicht
  5. Export Boosting Policies and Firm Performance
  6. Ein musikalisches Denkmal gegen das Vergessen
  7. Die Lüneburger Ziegeleien des 19. Jahrhunderts
  8. Der ‚Sympathisanten’-Diskurs im Deutschen Herbst
  9. Defining and Conceptualizing Impact Investing
  10. Crowdfunding for Responsible Entrepreneurship
  11. Can Becoming a Leader Change Your Personality?
  12. Arbeitszufriedenheit und flexible Arbeitszeit
  13. Verhaltensbezogenes Engagement im Unterricht
  14. Übungshausarbeit: Eine Tageskarte auf Abwegen
  15. The “Business Case for Sustainability” Concept
  16. Syntaxbasierte Großschreibung von Anfang an?!
  17. Simulations in Science Education - Status Quo
  18. Qualitative human error analysis in medicine
  19. Medien, Expertise und politische Entscheidung:
  20. Lernangebote mit nicht beabsichtigten Folgen
  21. Landschaft als Prozess – Prozess als Konflikt
  22. Kindertheologie und schulische Alltagspraxis
  23. If You Have a Hammer, You Only Look for Nails
  24. Kinder von 0 bis 3, sind die Eltern mit dabei?
  25. Frühwarnindikatoren und Krisenfrühaufklärung
  26. Emotional text design in multimedia learning
  27. Emerging Contaminants versus Micro-pollutants
  28. Einzelhandel und Stadtverkehr – eine Symbiose?
  29. Die Photobefragung als projektives Verfahren
  30. Die Friedensbotschaft Jesu als Bildungsmotiv
  31. Collaborative governance or state regulation?
  32. Orte und Bedeutungsebenen von Souveränität
  33. Zwischen Forscher-, Verfasser- und Erzähler-Ich
  34. When is green nudging ethically permissible?
  35. Von Differenz zu Vielfalt zu Super-Diversity
  36. Träger und Kitas als attraktive Arbeitgeber
  37. Trade costs shocks and lumpiness of imports
  38. The Making of MEZ - Multilingual Development:
  39. Sind Batterien Medien oder Medien Batterien?
  40. Regional Centre of Expertise (RCE) Graz-Styria
  41. Reflektionen in Texten - Bilder vom Menschen
  42. Razzismo e specismo: un intreccio eugenetico
  43. Print exposure across the reading life span
  44. Personalmanagement im demografischen Wandel
  45. Marktorientierte Planung des Produktsystems
  46. Konzeption eines privaten Brachflächenfonds
  47. Ihr habt verbreitet/ die Lehre der Klassiker. 
  48. How to plan as a small scale business owner
  49. Halboffene Weidelandschaften in Deutschland