"In die Höhe fallen": Grenzgänge zwischen Literatur und Philosophie ; Ulrich Wergin gewidmet

Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Authors

Original languageGerman
Place of PublicationWürzburg
PublisherKönigshausen & Neumann
Number of pages320
ISBN (print)3-8260-1798-6, 978-3-8260-1798-8
Publication statusPublished - 2000

Recently viewed

Publications

  1. Hormonal chaos: The scientific and social origins of the environmental endocrine hypotheses
  2. Concentration of ciprofloxacin in Brazilian hospital effluent and preliminary risk assessment
  3. A longitudinal study of teachers' occupational well-being
  4. “I think they are irresponsible”: Teaching Sustainability with (Counter)Narratives in the EFL Classroom
  5. Arts Management: A Sociological Inquiry
  6. Polizei und Gewalt: Editoral
  7. Innovationen in der Hochschule
  8. Learning from African entrepreneurship—on the psychological function of entrepreneurial preparedness
  9. Imagination und Erfahrung
  10. »Als ob ich stürbe. Fragmente einer negativen Hermeneutik des Todes«
  11. Die Stadt als Perspektive
  12. Interdisziplinär und international
  13. Fraenkel versus Agnoli?
  14. (Re)Produktivität im Dialog mit der Praxis
  15. Ethik geht uns alle an
  16. Pursuing Sustainability with the Balanced Scorecard
  17. The Struggle for EU Legitimacy: Public Contestation, 1950-2005, by Claudia Schrag Sternberg
  18. Gesprochene Schulsprache in der Primarstufe
  19. Die Rolle der Lehrerpersönlichkeit angesichts der Möglichkeiten digitaler Technik
  20. Die „drohende Gefahr“ als Schlüsselbegriff einer Sekuritisierung des Rechts
  21. Rationale Irrationalität oder „Warum lehnen die Intellektuellen den Kapitalismus ab?“
  22. Selbstgestaltete Rituale in der Gruppenarbeit mit Kindern
  23. The Importance of School Leaders’ Attitudes and Health Literacy to the Implementation of a Health-Promoting Schools Approach
  24. Magnesium alloys for biomedical applications
  25. Organizational Ethical Cultures and Social Embeddedness – A Research Framework for Investigating Externally Anchored Organizational Worldviews
  26. European COMPARative Effectiveness research on blended Depression treatment versus treatment-as-usual (E-COMPARED): Study protocol for a randomized controlled, non-inferiority trial in eight European countries
  27. Simulating the fate and release of metazachlor and its transformation products metazachlor oxalic acid and sulfonic acid in a small-scale agricultural catchment