Diurnal raptors of West Africa woodland-farmland mosaics: Data from walking-transects in eastern Guinea-Bissau

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

  • Patrícia Rodrigues
  • Marco Mirinha
  • Luís Palma

Guinea-Bissau is a small country in West Africa, which in spite of its rich biodiversity and the high proportion of protected areas remains under-surveyed in relation to most animal groups, including raptors. The first scientific articles about raptors were only very recently issued. Here, we report raptor occurrence data from eastern Guinea-Bissau. Raptors were surveyed in the dry season along transects walked around 21 villages in a rural woodland-farmland mosaic landscape. The raptor assemblage is composed of 25 species of which the hooded vulture, the lizard buzzard and the African harrier-hawk were the species more often encountered, followed by the African white-backed vulture. The palm-nut vulture, black kite, brown snake-eagle, grasshopper buzzard, African hawk-eagle, grey kestrel and lanner falcon were secondary, although not uncommon species. The remaining species were seldom recorded. The study complements previous knowledge on this bird group, specifically in the central-eastern part of the country, and reaffirms the international relevance of Guinea-Bissau for the conservation of the hooded and African white-backed vultures.

Original languageEnglish
JournalAvian Biology Research
Volume13
Issue number1-2
Pages (from-to)18-23
Number of pages6
ISSN1758-1559
DOIs
Publication statusPublished - 01.05.2020

DOI

Recently viewed

Publications

  1. 'Put bluntly, you have something of a credibility problem'
  2. Public responses to climate change and low-carbon energy
  3. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten
  4. Radsport als Heterotopie von Geschlechtskörpern gedacht
  5. Die Nihilisierung des Nihilismus - Alfred Seidel (1895-1924)
  6. New Methods of Text Production Process Research combined
  7. Sprachliches Handeln von Lernenden im Sachfachunterricht
  8. Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften
  9. Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“
  10. Sprachensensibilität als Merkmal der Schreibwissenschaft
  11. Forschendes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  12. Redemption Restored: The Star in the Context of Modernity
  13. Ñizolke zugu Dios ñi Nütxam pu Chilemapuche ñi zugun mew:
  14. Special Issue 'Communication for and about Sustainability'
  15. Hannah Arendt - Philosophie der Praxis als Welteröffnung
  16. Kompetenzen und Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  17. Die Bedeutung der sprachlichen Bildung im Fachunterricht
  18. Promoting Sustainable Consumption in Educational Settings
  19. Der Zoo in einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  20. Special Issue: Proactive behaviour across group boundaries:
  21. The Politics of (Non)Knowledge in the (Un)Making of Migration
  22. Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium
  23. Humankapital als Erfolgsfaktor für Unternehmensgründungen
  24. Wenn der Ritter gut mit dem Mägdlein schön im Grase tief...
  25. Dimensionierung des Sachtextverständnisses durch Aufgaben
  26. Perceived enactment of autonomy of nursing home residents
  27. Über den Gebrauch weißer Prinzipien in Kants Philosophie
  28. Deutungsmuster von MINT-Lehrpersonen zu Forschendem Lernen
  29. Urban areas and urban-rural contrasts under climate change
  30. Infelicitous communication or degrees of misunderstanding
  31. Lerntransfermessung im Rahmen betrieblicher Weiterbildung
  32. Videobasierte Fallarbeit in inklusionsbezogenen Seminaren
  33. COPAS: Current Objectives of Postgraduate American Studies
  34. Set-oriented numerical analysis of time-dependent transport
  35. Beteiligungs- und Beschwerdemanagement in der Inobhutnahme
  36. Kein Vertrauensschutz für Betreiber großer Biogasanlagen?
  37. Evaluation der Krafttrainingseffekte bei Rollstuhlathleten
  38. Effects of heavy resistance-training in wheelchair athletes
  39. Internet: Impact and Potential for Learning and Instruction
  40. Der Einfluss von Sponsoring auf den Erfolg von Luxusmarken
  41. Textüberarbeitungsprozesse durch Randkommentare initiieren
  42. L’avventura della percezione tra rappresentazione e affetto