SoundsLike?

Project: Practical Project

Project participants

Description

SoundsLike? ist ein multimediales Spiel, ein Film, eine Lernumgebung und eine App!

In einer von audiovisuellen Medien geprägten Umwelt stellt die bewusste Wahrnehmung von Klangereignissen für viele Menschen zunehmend eine Schwierigkeit dar. SoundsLike? unterstützt die Wahrnehmung von akustischen Sinneseindrücken indem es Videoaufnahmen von Klängen auf unterschiedliche Weise zugänglich macht.

Der Prototyp der App SoundsLike? wurde durch die Europäische Union und das Land Niedersachsen im Rahmen des Forschungsprojekts Innovations-Inkubator an der Leuphana Universität Lüneburg gefördert.
StatusFinished
Period01.01.1530.06.15

Recently viewed

Researchers

  1. Matthias Gaßmann

Publications

  1. On the impact of network size and average degree on the robustness of centrality measures
  2. Regulating Nimbus and Focus
  3. Heterogenitätssensible Hochschullehre
  4. The implications of knowledge hiding at work for recovery after work: A diary study
  5. Divert when it does not hurt
  6. Conditions of One-Way and Two-Way Approaches in Strategic Start-Up Communication
  7. Experimental investigation of crack propagation mechanism in refill friction stir spot joints of AA6082-T6
  8. The Structure and Behavioural Effects of Revealed Social Identity Preferences
  9. Insight into layer formation during friction surfacing
  10. The importance of understanding the multiple dimensions of power in stakeholder participation for effective biodiversity conservation
  11. Influence of measurement errors on networks
  12. Introduction to the basics of life cycle sustainability assessment focusing on the UNEP/SETAC Life Cycle Initiative LCSA framework
  13. No-Code Platforms in Startups: Explaining Decisions for Adoption and Abandonment
  14. Later Life Workplace Index: Validation of an English Version
  15. Fast response of groundwater to heavy rainfall
  16. Control of Permanent Magnet Synchronous Motors for Track Applications
  17. Fatigue crack propagation in AA5083 structures additively manufactured via multi-layer friction surfacing
  18. Kultur als Materialität oder Material – Diskurstheorie oder Diskursanalyse?
  19. Schulleistung in Diskussion
  20. Recognizing Guarantees and Assurances of Non-Repetition
  21. Die Bedeutung der Zeit
  22. University-linked programmes for sustainable entrepreneurship and regional development
  23. Mindsets and reflection in teacher education for inclusive language classrooms
  24. The influence of balanced and imbalanced resource supply on biodiversity-functioning relationship across ecosystems
  25. Nutzen – Nutzung - Nutzer_innen
  26. Uncertainty, Pluralism, and the Knowledge-based Theory of the Firm
  27. Lexical markers of common grounds