ISPoS - Interdisciplinary Study Program on Sustainability

Project: Teaching

Project participants

Description

Aim of this project is to develop and to evaluate a blended-learning study program in Czech - German collaboration for bachelor students of Charles University of Prague and Leuphana University of Lüneburg. The program is intended to offer an interdisciplinary and international learning environment for students to acquire competencies for contributing actively and shaping a sustainable development.

In a learning platform students will work collaboratively on future related topics, analyze consequences of global change and elaborate sustainable possibilities of solutions. The final module of the study program will be a summer school.

This project is focusing on three major aspects:

1. Development and integration (curriculum) of a two semester study program
2. Implementation of the study program and summer school
3. Evaluation

This project is conducted in cooperation with Charles University Environment Center (CUEC) in Prague
AcronymISPoS – Interdisciplinary Study Program on Sustainability
StatusFinished
Period20.10.0931.12.13

Recently viewed

Publications

  1. Mediale Unterhaltungsangebote aus gesellschaftskritischer Perspektive
  2. Zur (Un-)Bedeutsamkeit der Ökonomisierung. Eine Differenzierung des Einflusses ökonomischer Logiken auf Akteur:innen der stationären Kinder- und Jugendhilfe
  3. Lesemotivationen und Lesehandlungen bei Schülern
  4. Abschluss des Vertrages
  5. Soziale Disparitäten
  6. Deutsch-Stunden
  7. Zur Qualitätsbeurteilung von professionellen Telefongesprächen in Callcentern
  8. Abschluss des Vertrages
  9. Parliaments in time
  10. Was macht Jugendliche fit für die Berufswahl?
  11. "Ich kann sagen: Nächstes Jahr ist okay! Mehr kann ich nicht sagen."
  12. Strategie als Herausforderung für die deliberative Demokratietheorie
  13. Lernfähigkeit und Geschlecht
  14. Leuphana Sommerakademie
  15. Alltag in den Medien - Medien im Alltag
  16. Partizipation von Kindern und Jugendlichen
  17. Krieg zum Mitspielen
  18. Francesca Ferrando (2019): Philosophical Posthumanism. Theory in the New Humanities, Series Editor: Rosi Braidotti, Preface by Rosi Braidotti). Bloomsbury Academic (27 June, 2019), 296 pages, ISBN:1350059501, ISBN: 9781350059504
  19. Umweltchemikalien 50 Jahre nach Silent Spring: ein ungelöstes Problem
  20. Erfolgserfassung nach Handels- und Steuerrecht sowie nach IFRS
  21. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 679)
  22. Ökonomische Bildung mit Kindern und Jugendlichen
  23. Wettbewerbsrecht, europäisches, Funktion
  24. Perspektivrahmen Sachunterricht
  25. Editorial zum Schwerpunktthema "Medien statt Gedächtnis"
  26. Die Produktion gefährlicher Räume
  27. Tarifliche Regelungen befristeter Arbeitsverhältnisse
  28. Sustainability
  29. Ein unmöglicher Blick von außen
  30. Lingua musica? Zur Erfassung musiksprachlicher Kompetenzen Jugendlicher in textbasierten Testinstrumenten.
  31. Klimaschutzgesetz ist nötig