ISPoS - Interdisciplinary Study Program on Sustainability

Project: Teaching

Project participants

Description

Aim of this project is to develop and to evaluate a blended-learning study program in Czech - German collaboration for bachelor students of Charles University of Prague and Leuphana University of Lüneburg. The program is intended to offer an interdisciplinary and international learning environment for students to acquire competencies for contributing actively and shaping a sustainable development.

In a learning platform students will work collaboratively on future related topics, analyze consequences of global change and elaborate sustainable possibilities of solutions. The final module of the study program will be a summer school.

This project is focusing on three major aspects:

1. Development and integration (curriculum) of a two semester study program
2. Implementation of the study program and summer school
3. Evaluation

This project is conducted in cooperation with Charles University Environment Center (CUEC) in Prague
AcronymISPoS – Interdisciplinary Study Program on Sustainability
StatusFinished
Period20.10.0931.12.13

Recently viewed

Publications

  1. Wirksame Schulleitungen
  2. Immanent und Produktivität der Normen
  3. Unternehmensflexibilität
  4. Editorial: Sexualdevianz
  5. Gütermarktorientiertes Umweltmanagement
  6. Other-regarding preferences, spousal disability and happiness
  7. Mit uns die Zukunft. Nachhaltige Transformationen brauchen andere Geschlechterverhältnisse
  8. Operationalising Competencies in Higher Education for Sustainable Development
  9. The course of research into the economic consequences of German works councils
  10. Demokratiemuster und Leistungsbilanz von Regierungen
  11. Zum Einfluss der Mentoring-Beziehung auf die Kompetenzentwicklung von Lehramtsstudierenden im Langzeitpraktikum
  12. Effects of elevated CO2, O3 and K deficiency on Norway spruce (Picea abies)
  13. Fatty acid feedstock preparation and lactic acid production as integrated processes in mixed restaurant food and bakery wastes treatment
  14. Das Fettsäureprofil des initialen oralen Biofilms (Pellikel) - eine In-situ-Studie
  15. "... ein ungeheuerliches Ding mit plumpen, ungeschickten Gliedern"
  16. Die Einheiten der Diskursforschung und der Streit um den Methodenausweis
  17. „Abschluß des Menschlichen“
  18. Les villes artificielles comme espaces de formation de l’ordre politique
  19. Kunst zur Sprache bringen
  20. Neue Rollen für Lehrer und Schüler?
  21. Trends in environmental education for biodiversity conservation in Costa Rica
  22. Die neuen Lebenszentren der Stadt
  23. Nachhaltige Entwicklung durch Bildung
  24. Bildungsstandards und Verstehenskompetenz
  25. Was bleibt? Einige Überlegungen zum Medienereignis WikiLeaks
  26. From hashtag to cashback