ISPoS - Interdisciplinary Study Program on Sustainability

Project: Teaching

Project participants

Description

Aim of this project is to develop and to evaluate a blended-learning study program in Czech - German collaboration for bachelor students of Charles University of Prague and Leuphana University of Lüneburg. The program is intended to offer an interdisciplinary and international learning environment for students to acquire competencies for contributing actively and shaping a sustainable development.

In a learning platform students will work collaboratively on future related topics, analyze consequences of global change and elaborate sustainable possibilities of solutions. The final module of the study program will be a summer school.

This project is focusing on three major aspects:

1. Development and integration (curriculum) of a two semester study program
2. Implementation of the study program and summer school
3. Evaluation

This project is conducted in cooperation with Charles University Environment Center (CUEC) in Prague
AcronymISPoS – Interdisciplinary Study Program on Sustainability
StatusFinished
Period20.10.0931.12.13

Recently viewed

Publications

  1. Umweltbildung: ein Problem der Lehrerbildung
  2. Restoration ecology meets carabidology: effects of floodplain restitution on ground beetles (Coleoptera, Carabidae)
  3. E-Learning in der Hochschulpraxis: Wie Lehren und Lernen nicht auf der (virtuellen) Strecke bleiben
  4. Demokratiemuster und Leistungsbilanz von Regierungen
  5. Effects of elevated CO2, O3 and K deficiency on Norway spruce (Picea abies)
  6. Im Mittelpunkt steht Ada. Zur Einleitung in diesen Band
  7. Preisbildung auf Informationsmärkten am Beispiel kommerzieller Datenbanken
  8. Die Rolle des Führers bei der Entwicklung von Teams
  9. Conflicts over GMOs and their Contribution to Food Democracy
  10. Liberalism, postmaterialism, and the growth of freedom
  11. Interkulturelle versus transkulturelle Räume des Kulturtourismus
  12. Bildung als Selbstbildung oder Kompetenzentwicklung? Zur Ambivalenz von Kind- und Kontextorientierung in der frühpädagogischen Bildungsdebatte
  13. Heidelandschaften: Anpassungsstrategien des Naturschutzes und des Managements
  14. Gründungsmarketing
  15. Leben im Exil
  16. Ist die empirische Makroökonomik eine wissenschaftliche Illusion?
  17. Mental representation of global environmental risks
  18. Vom integrierten Umwelt- zum heutigen Nachhaltigkeitsmanagement
  19. Smart homes and the control of indoor air quality
  20. Zum mythischen Gehalt pädagogischer Ratgebung
  21. The role of multi-functionality in social preferences toward semi-arid rural landscapes
  22. Temporäre Nutzungen urbaner Brachflächen
  23. Unterrichtswirksame Fortbildungen
  24. Impact of climate change and pollution driven land use changes on Elbe river (Northern Germany) floodplain vegetation.
  25. La emancipación en educación ambiental
  26. Habitat preferences of the Levant Green Lizard, Lacerta media israelica (Peters, 1964)
  27. Climate change and modelling of extreme temperatures in Switzerland
  28. Bildung - Studium - Praxis
  29. Leuphana Sommerakademie
  30. Die Rettung des Ontologischen durch das Ontische?
  31. Popularklagen im Privatrecht
  32. Forschungsförderung unter dem Aspekt transdisziplinärer Integrationsaufgaben
  33. Hafenplanung - eine Marktübersicht
  34. Name ohne Eigenschaften