Nachhaltiger Umgang mit Phosphor

Project: Teaching

Project participants

Description

Phosphor (P) ist ein nicht erneuerbarer Rohstoff sowie ein essentielles Element für Pflanzen, Tiere und Menschen. Seit einigen Jahren wird über eine potentielle zukünftige Verknappung dieses Rohstoffs diskutiert – analog zu „Peak Oil“ sprechen einige Wissenschaftler_innen von einem „Peak-P“, wobei diese These nicht unumstritten ist. Neben der potentiellen Verknappung von P und deren mögliche Auswirkungen auf die Nahrungsmittelproduktion, hat die Freisetzung von P auch substantielle Auswirkungen auf die Umwelt, wie beispielsweise die Eutrophierung von Gewässern. Auf unterschiedlichen Ebenen wurden und werden rechtliche, technologische und ökonomische Maßnahmen sowie Ansätze zur Kommunikation der Probleme sowie zur integrativen Betrachtung eines nachhaltigen Umgangs mit Phosphor entwickelt, um mit diesen Herausforderungen umgehen zu können.
AcronymPhos4Sustain
StatusFinished
Period01.04.1401.04.15

Recently viewed

Publications

  1. How perfect is (too) perfect? Illuminating why the perfectionism-performance-relationship is (non-)linear
  2. Development of a Sustainability Balanced Scorecard
  3. "Cachita" von Rafael Hernändez
  4. Water-related problématiques
  5. Gender differences in knowledge, use, and collection of wild edible plants in three spanish areas
  6. ‘You can't be green if you're in the red’
  7. Unveiling the Bounty
  8. Strategic networking for sustainability
  9. From grief to hope in conservation
  10. Lüneburger Versicherungsgespräche (II)
  11. Spranger, Eduard
  12. Biodiversitätsforschung im Wald
  13. Debis career development center
  14. Die Elbtalaue
  15. Change in sustainability conceptions
  16. Self-Control Following Prior Exertion
  17. Testing of a Multiple Criteria Assessment Tool for Healthcare Facilities Quality and Sustainability
  18. How to Limit the Spillover from the 2021 Inflation Surge to Inflation Expectations?
  19. Teachers’ use of formative assessment in inclusive mathematics education in German secondary schools
  20. Changes in phenology and abundance of suction-trapped Diptera from a farmland site in the UK over four decades
  21. Unternehmerisches Pandemiecontrolling
  22. The more I got, the less I need? Efficacy of Internet-based guided self-help compared to online psychoeducation for major depressive disorder
  23. Meta-analyses on Corporate Social Responsibility (CSR)
  24. Mehr Transparenz wagen
  25. "... für das Leben lernen wir"
  26. Occupational personality questionnaire (opq 32)
  27. Wie wächst das Bildungssystem?
  28. Measuring the Speed of Information Technology in Enterprises