Mastering Real Dynamics

Project: Teaching

Project participants

Description

Studierende des Masterstudiengangs 'Management in dynamischen Märkten' der EUFH wenden die bislang im Studienverlauf erlernten Kompetenzen auf reale Unternehmensprobleme an. Dazu werden die Studierenden in die Lage versetzt, Entscheidungen in unternehmensspezifischen Realproblemen auf der Grundlage von selbsterstellten (Simulations-)Modellen zu treffen. Hierzu erhalten sie eine fundierte theoretische und praktische Basis zu Simulationsmodellen, die zur Entscheidungsunterstützung im dynamischen Umfeld eingesetzt werden. Ein wesentliches Kompetenzziel besteht in der Schulung abstrakten Denkens mit Hilfe von Modellen.
StatusFinished
Period28.09.1431.12.16

Activities

Recently viewed

Publications

  1. For a return to the forgotten formula: 'Data 1 + Data 2 > Data 1'
  2. Gain Scheduling Controller for Improving Level Control Performance
  3. Introduction to the Design, Implementation, and Management of Digital Government Policies and Strategies Minitrack
  4. A sensor fault detection scheme as a functional safety feature for DC-DC converters
  5. Understanding the socio-technical aspects of low-code adoption for software development
  6. Privatizing the commons
  7. The erosion of relational values resulting from landscape simplification
  8. Sensor Fusion for Power Line Sensitive Monitoring and Load State Estimation
  9. Exploring the limits of graph invariant- and spectrum-based discrimination of (sub)structures.
  10. What factors enable social-ecological transformative potential? The role of learning practices, empowerment, and networking
  11. Adaptive wavelet methods for saddle point problems
  12. Computer als Medium
  13. Hybrid modelling by machine learning corrections of analytical model predictions towards high-fidelity simulation solutions
  14. Embedding Evidence on Conservation Interventions Within a Context of Multilevel Governance
  15. Who can nudge for sustainable development? How nudge source renders dynamic norms (in-)effective in eliciting sustainable behavior
  16. Changing the decision context to enable social learning for climate adaptation
  17. Sensemaking and abductive reasoning for transformative biodiversity conservation
  18. Interplays between relational and instrumental values
  19. Baseflow recession and recharge as nonlinear storage processes
  20. Contextualizing certification and auditing