Intensivworkshop: Methoden zur Entwicklung von Nachhaltigkeitsstrategien

Project: Practical Project

Project participants

  • Mader, Clemens (Project manager, academic)
  • Leitenberger, Anna-Theresa (Project manager, academic)
  • Timm, Jana-Michaela (Project manager, academic)

Description

Unternehmen sind zunehmend mit der Herausforderung konfrontiert, glaubhaft ihre nachhaltige Wirkung in Gesellschaft, Umwelt und Wirtschaft zu vermitteln. Viele Unternehmen wissen dabei wenig über ihre eigene Wirkung und v.a. kleine Unternehmen haben keine klare Vorstellung über ihre Visionen. In dem Beratungsprojekt werden Grundlagenwissen zu Nachhaltigkeit vermittelt und Methoden und Werkzeuge vorgestellt und angewandt, um insbesondere kleinen und mittelständischen Unternehmen zu ermöglichen, die Wirkung ihres Handelns zu erfassen und strategisch in Richtung Nachhaltigkeit weiterzuentwickeln.
Unterstützung bei der Realisierung von Transformationspotenzialen steht dabei im Vordergrund des Beratungsprojekts mit Fokus auf
• Klärung von Möglichkeiten, Grenzen und Prioritäten
• Identifikation von Handlungsoptionen
• Reflektion von kritischen Aspekten in der Gestaltung von Transformationsprozessen
StatusFinished
Period01.11.1331.01.14

Recently viewed

Researchers

  1. Matthias Werner

Publications

  1. Classification of playing position in elite junior Australian football using technical skill indicators
  2. HAWK@QALD5 - Trying to answer hybrid questions with various simple ranking techniques
  3. Building a digital anchor
  4. Adaptive Environments
  5. How Do Negotiators Resolve Conflict Over Resources of Changing Value: The Role of Trust in Sequential Negotiations
  6. Towards a Multi-Level Approach to Studying Entrepreneurship in Professional Services
  7. Evidence on copula-based double-hurdle models with flexible margins
  8. Realist Inquiry
  9. Microstructure by design
  10. The most frequent phrasal verbs in English language EU documents - A corpus-based analysis and its implications
  11. Der „reflective practicioner“
  12. "Was tun?"
  13. Enhancing public participation through social learning and local identity
  14. How Big Does Big Data Need to Be?
  15. Links between media communication and local perceptions of climate change in an indigenous society
  16. The Power and Peril of Precise vs. Round Health Message Interventions to Increase Stair-Use
  17. On the impact of network size and average degree on the robustness of centrality measures
  18. Final departure
  19. Generalized Between Icon, Symbol and Index
  20. Dialogue on Writing
  21. Motivation for the Continuation of Work
  22. Modelling and simulation of dynamic microstructure evolution of aluminium alloys during thermomechanically coupled extrusion process
  23. Culture as an Engine of Local Development Processes
  24. Value creation in post-pandemic retailing
  25. Quand la mémoire devient image de souvenier
  26. Comparison through conversation
  27. The impact of digital innovation on path-dependent decision-making