Digitale Didaktik-Werkstatt

Project: Research

Project participants

Description

Lernen findet mit Unterstützung Digitaler Medien wie Webseiten, Chatrooms, Videotutorials, Games und Apps statt. Die Digitale Didaktik-Werkstatt stellt diverse Tools und Materialien unter der Perspektive ihrer Einsatzmöglichkeiten in schulischen und universitären Bildungsbereichen vor. Dabei ist nicht nur deren Anwendung zentral sondern auch die kritische Reflexion und Einordnung durch Expert*innen aus den Bildungs-, Medien- und Kulturwissenschaften sowie der Informatik.
Die Digitale Didaktik-Werkstatt bildet einen Schwerpunktbereich des ZZL-Netzwerks, das im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung durch das Bundesministerium für Bildung und Forschung gefördert wird.
StatusFinished
Period15.03.2031.12.23

Recently viewed

Publications

  1. The Timing of Daily Demand for Goods and Services
  2. Aspects of memory acts
  3. Going beyond certificates
  4. The power of putting a label on it
  5. Experimentally validated multi-step simulation strategy to predict the fatigue crack propagation rate in residual stress fields after laser shock peening
  6. Bridging scenario planning and backcasting
  7. Notation
  8. Introducing #PBAE
  9. Schreibt Ihr Unternehmen auch "grüne" Zahlen?
  10. Towards a theory of ethnic identity and migration
  11. One Fits Them All?
  12. Diversity Management and Corporate Change: Implications for Co-Determination
  13. Modeling, Identification, and Control for Cyber-Physical Systems Towards Industry 4.0
  14. Enhancing the transformative potential of interventions for the sustainable use of natural resources
  15. Nichtlineare Dynamik
  16. Tree diversity promotes functional dissimilarity and maintains functional richness despite species loss in predator assemblages
  17. Co-production of nature's contributions to people
  18. Pathways and mechanisms for catalyzing social impact through Orchestration: Insights from an open social innovation project
  19. Circular and inclusive utilization of alternative proteins
  20. The Role of Network Size for the Robustness of Centrality Measures
  21. Operation B
  22. Spatial Tests, Familiarity with the Surroundings, and Spatial Activity Experience
  23. Belief in free will affects causal attributions when judging others’ behavior
  24. On the impact of network size and average degree on the robustness of centrality measures
  25. Regulating Nimbus and Focus
  26. Heterogenitätssensible Hochschullehre
  27. The implications of knowledge hiding at work for recovery after work: A diary study