Coordination of university surveys with respect to entrepre-neurship/business start-ups

Project: Transfer (Scientific Services)

Project participants

Description

in particular the Germany-wide survey by Schmude et al.: "Vom Studenten zum Unternehmer: Welche Universität bietet die besten Chancen?" – From Student to Entrepreneur: Which University Provides the Best Opportunities?, Lueneburg ranked no. 1 overall in 2005 and no. 1 in entrepreneurship teaching in 2007 among more than 60 German universities
StatusFinished
Period01.06.0331.12.07

Recently viewed

Projects

  1. EU-FP7: Sustainable Lifestyles 2.0: End User Integration, Innovation and Entrepreneurship
  2. Cornerstones of University Choice: Context, Mental Models, and Decision-Making Processes
  3. Einkommens- und Vermögenspolarisierung in Deutschland – Eine Analyse der Mittelschicht
  4. DFG-Forschungsstipendium "Transnational Goodwill"; J.S.M. Fellowship der Stanford Law School
  5. Understanding human-carnivore relationships: from social conflicts to ecosystem services
  6. International HR Management: iGoes (international Generalizability of Expatriate Success)
  7. Gamer's games: Narratives of opposition, independence and engagement in video game culture
  8. Gamers' games: narratives of opposition, independence and engagement in video game culture
  9. Die Konkretisierung der abfallrechtlichenProduktverantwortung für Reifen in Deutschland
  10. Präventionsprogramm zur Vermeidung menschlicher Fehler in gefahrenintensiven Industrien
  11. Determinants and consequences of climate risk disclosure - Empirical evidence from Europe
  12. Die Entwicklung der Region Hannover im Vergleich zu anderen deutschen Verdichtungsräumen
  13. Forschungsnetz Zeitverwendung – Research Network on Time Use (RNTU): Neue erweiterte Version
  14. Ein autonom lernendes Automatisierungssystem für nachhaltiges und altersgerechtes Wohnen
  15. Wiedergründungsbereitschaft und (nachhaltige) Zufriedenheit von Gründern. Empirische Evidenz.
  16. Organizing Temporary Co-Presence to Induce and Cope with Uncertainty in Creative Processes
  17. Lernen aus Fehlern und Fehlermanagement in Organisationen: Bedingungen, Prozesse und Folgen
  18. Schreiben braucht zwischen:Raum. Digitale Schreibräume an der Hochschule Kollektiv gestalten