Aufbau eines Netzwerks von Berufsbildenden Schulen mit dem Schwerpunkt Nachhaltigkeit

Project: Research

Project participants

Description

Bis zum Frühjahr 2016 wollen wir ein bundesweites Netzwerk Berufsbildender Schulen aufbauen, um eine nachhaltige Unterrichts-, Personal- und Schulentwicklung voranzutreiben. Gleichzeitig wird die Kooperation von Schulen mit regionalen Unternehmen gefördert, um die Entwicklung strategischer Partnerschaften zu unterstützen.
AcronymBBS futur 2.0
StatusFinished
Period08.08.1330.11.16

Press/Media

Research outputs

Recently viewed

Publications

  1. Taboo metaphtonymy, gender, and impoliteness
  2. The Human Release Hypothesis for biological invasions
  3. Traumziel Nachhaltigkeit
  4. “I'll get it”: Payment offers, payment offer sequences and gender on First Dates
  5. Thinking Inclusive Science Education from two Perspectives
  6. Das Rauschen der Schwärme
  7. Understanding effects of microstructural inhomogeneity on creep response - New approaches to improve the creep resistance in magnesium alloys
  8. Zurück in die Zukunft
  9. Rome Regulations Commentary - Second Edition
  10. Remote? Präsenz? Hybrid? Blended?
  11. Democratic capitalism vs. binary economics
  12. Immaterial Labour and World Order: An Evaluation of a Thesis
  13. Frühling im Park.
  14. Lebhafte Artefakte
  15. On Knowing Too Much
  16. Schwebende Infrastrukturen
  17. Optical part measuring inside a milling machine
  18. Biodiversity-friendly farming
  19. »Doch das Ding ignoriert uns und ruht in sich.«
  20. Investigations on the tensile deformation of pure Mg and Mg–15Gd alloy by in-situ X-ray synchrotron radiation and visco-plastic self-consistent modeling
  21. Urban Transdisciplinary Co-study in a Cooperative Multicultural Working Project
  22. Nature connectedness and other transformative qualities associated with pro-environmental attitudes, behaviors, and engagement across scales
  23. The dawn of chelonian research
  24. The Identity/Policy Nexus in European Foreign Policy
  25. Beurteilereffekte bei der Messung von Unterrichtsqualität
  26. Feasibility and efficacy of a digital resilience training
  27. IT Support for Sustainable Development in Organizations