Niklas Schrape

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Dr. Niklas Schrape

    Research areas

  • Digital media - Gamification, Game Studies, Simulation, Rhetorik
  1. Published

    Spielwelt: Das Weltbild der Simulation im Computerspiel

    Schrape, N., 17.03.2016, Mediale Diskurse, Kampagnen, Öffentlichkeiten: Strukturwandel der Öffentlichkeit im Kontext digital-vernetzter Medien. Fromme, J., Kiefer, F. & Holze, J. (eds.). Wiesbaden: Springer, p. 71-98 27 p. (Medienbildung und Gesellschaft; vol. 32).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransferpeer-review

  2. Published

    Portal als Experimentalsystem

    Schrape, N., 2015, »The cake is a lie.«: Polyperspektivische Betrachtungen des Computerspiels am Beispiel von »Portal«. Neitzel, B., Nohr, R. & Hensel, T. (eds.). Münster: LIT Verlag, p. 157-177 21 p. (Medien'welten; vol. 26).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  3. Published

    Dani Bunten Wants to Play: Eine biographische Notiz zur Genese des Computerspiels

    Schrape, N., 2015, Texturen: Spielen. Haensch, K. D., Düllo, T. & Kuka, D. (eds.). Berlin: UdK Verlag, Vol. 2. p. 221-230 10 p. (Texturen; vol. 2).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  4. Published

    Gaia's Game

    Schrape, N., 09.2014, In: Communication +1. 3, 24 p., 5.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Rethinking Gamification

    Fuchs, M. (Editor), Fizek, S. (Editor), Ruffino, P. (Editor) & Schrape, N. (Editor), 16.06.2014, Lüneburg: meson press. 344 p.

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  6. Published

    Gamification and Governmentality

    Schrape, N., 23.06.2014, Rethinking Gamification. Mathias, F., Fizek, S., Ruffino, P. & Schrape, N. (eds.). Lüneburg: meson press, p. 21-46 26 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. Published

    Bewegte Spiele: Zur Verschiebung des Verhältnisses von Spiel und Alltagswelt durch mobile Games

    Schrape, N. & Fuchs, M., 2013, In: Sprache und Literatur. 44, 1, p. 69-83 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Computerspiele als Träger politischer Bedeutungsangebote

    Schrape, N., 2009, Die Medien und das Neue: 21. Film- und Fernsehwissenschaftliches Kolloquium. Wendler, A. & Wentz, D. (eds.). Schüren Verlag, p. 241-251 11 p. (Schriften des Internationalen Kollegs für Kulturtechnikforschung und Medienphilosophie; no. 3).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  9. Playing with Information: How Political Games Can Encourage the Player to Cross the Magic Circle

    Schrape, N., 2008, Conference Proceedings of The Philosophy of Computer Games 2008. Günzel, S., Liebe, M. & Mersch, D. (eds.). Potsdam: Universitätsverlag Potsdam, p. 108-125 18 p. (DIGAREC Series; no. 01).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  10. Published

    Computerspiele – Neue Herausforderungen für die Ethik ? (Rezension)

    Schrape, N., 2011, In: TV-Diskurs. 15, 57, p. 93 1 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

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