Miriam Stehling

Contact

Miriam Stehling

  1. 2012
  2. Published

    "Germany's Next Topmodel": Dilemmata und Ambivalenzen aus Sicht von Zuschauerinnen

    Thomas, T. & Stehling, M., 2012, Auf Augenhöhe ?: Rezeption von Castingshows und Coachingsendungen. Hajok, D., Selg, O. & Hackenberg, A. (eds.). 1 ed. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft mbH, p. 161-177 17 p. (Alltag, Medien und Kultur; no. 10).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  3. 2011
  4. Published

    Die 'Unternehmerin ihrer selbst' im Reality TV: Geschlechtsspezifische Anrufungen und Aushandlungen in Germany's next Topmodel

    Stehling, M., 2011, Dekonstruktion und Evidenz: Ver(un)sicherungen in Medienkulturen. Thomas, T., Hobuß, S., Kruse, M-M. & Hennig, I. (eds.). Sulzbach/Taunus: Ulrike Helmer Verlag, p. 112-130

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  5. 2010
  6. Published

    Lifestyle-TV zwischen Kritik und Attraktivität: Transkulturelle Perspektiven auf global gehandelte Fernsehformate

    Stehling, M. & Thomas, T., 2010, In: Medien + Erziehung. 54, 2, p. 22-29 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  7. Published

    Transculturality in Top Model: An Analysis of a Global Television Format and its Audiences in Different Cultural Contexts

    Stehling, M., 2010, Media and Communication Studies, Interventions and Intersections: The Intellectual Work of the 2010 ECREA European Media and Communication Doctoral Summer School. Carpentier, N., Tomanic Trivundza, I., Pruulmann-Vengerfeldt, P., Sundin, E., Olsson, T., Kilborn, R., Nieminen, H. & Cammaerts, B. (eds.). Tartu University Press, p. 334-335 2 p. (The researching and Teaching communicaTion series).

    Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearchpeer-review