Lisa Conrad

Dr.

Lisa Conrad

Contact

Dr. Lisa Conrad

    Research areas

  • Digital media - Organization Studies, Science and Technology Studies, media cultures
  1. 2008
  2. Modemacher: Der verkannte Konsument in der Modeproduktion

    Conrad, L., 2008, Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller. 76 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  3. 2013
  4. Materiality at Work: A Note on Desks

    Conrad, L. & Richter, N., 2013, In: Ephemera: Theory & Politics in Organization. 13, 1, p. 117-136 20 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. 2014
  6. Ökonomische Zoologie

    Conrad, L., 2014, Ökonomie - Narration - Kontingenz: Kulturelle Dimensionen des Marktes. Amann, W., Bloch, N. & Mein, G. (eds.). 1 ed. München: Wilhelm Fink Verlag, p. 281-292 12 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. 2015
  8. Management als Bündel aus Praktiken, Diskursen und Technologien

    Conrad, L. & Maier, M., 2015, Management zwischen Reflexion und Handeln. Conrad, P. & Koch, J. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 41-60 20 p. (Managementforschung; vol. 25).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. 2016
  10. Published

    Denken als Handwerk

    Conrad, L., 01.11.2016, Schöner lehren: gegendert und gequeert. Eckert, L. & Martin, S. (eds.). Marburg: Schüren Verlag, p. 17-29 13 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

  11. 2017
  12. Published

    Organisation im soziotechnischen Gemenge: Mediale Umschichtungen durch die Einführung von SAP

    Conrad, L., 01.02.2017, Bielefeld: transcript Verlag. 210 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  13. Published

    Plantafel-Planung

    Conrad, L., 03.2017, Bis auf Weiteres. Pinnwand und Serie. Engell, L., Maeder, D., Schröter, J. & Wentz, D. (eds.). Marburg: Schüren Verlag, p. 65-78 14 p. (Augen-Blick : Konstanzer Hefte zur Medienwissenschaft; vol. 68).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  14. 2018
  15. Published

    Mischverhältnisse: Zur Beziehung von Medien- und Organisationstheorie

    Conrad, L. & Beyes, T., 04.2018, In: Zeitschrift für Medienwissenschaft. 10, 18-1, p. 50-58 9 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  16. Published

    Sich in Gemenge verwickeln

    Conrad, L., 12.2018, Wild Thing: Unordentliche Prozesse in Design und Wissenschaft. Mareis, C. & Windgätter, C. (eds.). Berlin: Kulturverlag Kadmos , p. 103-125 23 p. (DesignWissen; vol. 1).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  17. 2019
  18. Published

    The Organization is a Repair Shop

    Conrad, L., 05.2019, In: Ephemera: Theory & Politics in Organization. 19, 2, p. 303-324 22 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next