Karlheinz Wöhler
Prof. Dr.

Contact
Prof. Dr. Karlheinz Wöhler
- Management studies
Research areas
- Published
Preferences and predictors for ecologically responsible behavior of vacationers
Wohler, K., 03.1996, In: Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie. 27, 1, p. 21-32 12 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Kooperationen im Tourismus
Wöhler, K.-H., 2001, Lüneburg: Universität Lüneburg, 22 p.Research output: Working paper › Working papers
- Published
Konsum als Modus der Vergesellschaftung
Wöhler, K., 2008, Lüneburg: Fachbereich Kulturwissenschaften der Universität Lüneburg, 30 p. (Materialien zur angewandten Tourismuswissenschaft; vol. 45).Research output: Working paper › Working papers
- Published
Marketing in der heutigen Gesellschaft
Wöhler, K.-H., 2002, Lüneburg: Universität Lüneburg, 18 p.Research output: Working paper › Working papers
- Published
Tourismusmarketing - Begründung und Spezifika
Wöhler, K.-H., 2000, Lüneburg: Fachbereich Kulturwissenschaften der Universität Lüneburg, 17 p. (Materialien zur Angewandten Tourismuswissenschaft; no. 33).Research output: Working paper › Working papers
- Published
Marktvergesellschaftung: Marktsoziologie als Marketingsoziologie
Wöhler, K., 04.2005, Bräuche im Salzburger Land: Zeitgeist – Lebenskonzepte – Rituale – Trends - Alternativen. Luidold, L. & Kammerhofer-Aggermann, U. (eds.). Salzburg: Landesverband Salzburger Volkskultur, Vol. 3: In Familie und Gesellschaft. (Salzburger Beiträge zur Volkskunde; vol. 15).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
The rediscovery of slowness, or leisure time as one's own and as self-aggrandizement?
Wöhler, K., 2004, The tourism and leisure industry: Shaping the future. Weiermair, K. & Mathies, C. (eds.). Binghamton, NY [u.a.]: Haworth Hospitality Press, p. 83-92 10 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Erlebnisgesellschaft: Wertewandel, Konsumverhalten und -kultur
Wöhler, K., 2008, Schauplätze dreidimensionaler Markeninszenierung: Innovative Strategien und Erfolgsmodelle erlebnisorientierter Begegnungskommunikation ; Brand Parks, Museen, Flagship Stores, Messen, Events, Roadshows. Herbrand, N. O. (ed.). Stuttgart: Edition Neues Fachwissen, p. 3-12 10 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
"So haben wir die Welt gesehen"
Wöhler, K., 2009, Tourismusgeschichte(n). Kolbe, W., Noack, C. & Spode, H. (eds.). München/Wien: Profil Verlag, p. 149-155 7 p. (Jahrbuch für Reise- & Tourismusforschung; vol. 8).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Heritagefication: Zur Vergegenwärtigung des Kulturerbes
Wöhler, K., 2008, Welterbe und Tourismus: Schützen und Nützen aus einer Perspektive der Nachhaltigkeit. Luger, K. & Wöhler, K. (eds.). Innsbruck/Wien/Bozen: Österreichischer Studien Verlag, p. 43-58 16 p. (Tourismus: transkulturell & transdisziplinär; vol. 9).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research