Florian Hoof

Dr.

Florian Hoof

Contact

Dr. Florian Hoof

  1. Collected editions and anthologies › Research
  2. Jenseits des Labors: Transformationen von Wissen zwischen Entstehungs- und Anwendungskontext

    Hoof, F. (ed.), Jung, E-M. (ed.) & Salaschek, U. (ed.), 22.08.2011, Bielefeld: transcript Verlag. 326 p. ( Science Studies)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  3. Medien der Entscheidung

    Conradi, T. (ed.), Hoof, F. (ed.) & Nohr, R. (ed.), 2016, Berlin, Münster: LIT Verlag. 236 p. (Medien ' Welten; vol. 27)

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  4. Monographs › Research › Not peer-reviewed
  5. Published

    Angels of Efficiency: A Media History of Consulting

    Hoof, F., 28.05.2020, New York: Oxford University Press. 392 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  6. Monographs › Research › Peer-reviewed
  7. Engel der Effizienz: Eine Mediengeschichte der Unternehmensberatung

    Hoof, F., 2015, Paderborn: Konstanz University Press. 412 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearchpeer-review

  8. Special Journal issue › Research
  9. Published

    Sonderheft Medienökonomien, Zeitschrift für Medienwissenschaft, Vol 18, Nr. 1

    Hoof, F. (ed.), Dommann, M. (ed.) & Hediger, V. (ed.), 04.2018, Bielefeld: transcript Verlag. 210 p. (Zeitschrift für Medienwissenschaft; vol. 18, no. 1)

    Research output: Books and anthologiesSpecial Journal issueResearch

  10. Contributions to collected editions/anthologies › Research › Not peer-reviewed
  11. Decision|Culture. Das Ornament der Finanzkrise

    Hoof, F., 2015, Spekulantenwahn: Zwischen ökonomischer Rationalität und medialer Imagination.. von Braun, C. & Dorn, D. (eds.). Berlin: Neofelis Verlag, p. 111-134 24 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  12. Film – Labor – Flow-Charting. Mediale Kristallisationspunkte moderner Managementtheorie.

    Hoof, F., 31.12.2009, Medien in Raum und Zeit: Maßverhältnisse des Medialen. Köster, I. & Schubert, K. (eds.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 239–266 28 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  13. Ist jetzt alles Netzwerk? Mediale ‘Schwellen- und Grenzobjekte’

    Hoof, F., 2011, Jenseits des Labors.: Transformationen von Wissen zwischen Entstehungs und Anwendungskontext. Hoof, F., Jung, E-M. & Salaschek, U. (eds.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 45-62 18 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  14. Medien der Entscheidung – Einleitung

    Conradi, T., Hoof, F. & Nohr, R., 2016, Medien der Entscheidung. Hoof, F., Conradi, T. & Nohr, R. (eds.). Münster: LIT Verlag, p. 7-22 16 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  15. ‘The Useful, the Bad and the Ugly’. An Epistemological Perspective on Media-Based Education

    Hoof, F., 2013, Films, graphic novels & visuals: developing multiliteracies in foreign language education: an interdisciplinary approach. Elsner, D. & Helff, S. (eds.). Münster: LIT Verlag, p. 201-217 17 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Previous 1 2 3 4 Next