Florian Hoof
Dr.
Contact
Dr. Florian Hoof
- Digital media
- Media and communication studies
Research areas
- Collected editions and anthologies › Research
Jenseits des Labors: Transformationen von Wissen zwischen Entstehungs- und Anwendungskontext
Hoof, F. (ed.), Jung, E-M. (ed.) & Salaschek, U. (ed.), 22.08.2011, Bielefeld: transcript Verlag. 326 p. ( Science Studies)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
Medien der Entscheidung
Conradi, T. (ed.), Hoof, F. (ed.) & Nohr, R. (ed.), 2016, Berlin, Münster: LIT Verlag. 236 p. (Medien ' Welten; vol. 27)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Monographs › Research › Not peer-reviewed
- Published
Angels of Efficiency: A Media History of Consulting
Hoof, F., 28.05.2020, New York: Oxford University Press. 392 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research
- Monographs › Research › Peer-reviewed
Engel der Effizienz: Eine Mediengeschichte der Unternehmensberatung
Hoof, F., 2015, Paderborn: Konstanz University Press. 412 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research › peer-review
- Special Journal issue › Research
- Published
Sonderheft Medienökonomien, Zeitschrift für Medienwissenschaft, Vol 18, Nr. 1
Hoof, F. (ed.), Dommann, M. (ed.) & Hediger, V. (ed.), 04.2018, Bielefeld: transcript Verlag. 210 p. (Zeitschrift für Medienwissenschaft; vol. 18, no. 1)Research output: Books and anthologies › Special Journal issue › Research
- Contributions to collected editions/anthologies › Research › Not peer-reviewed
Decision|Culture. Das Ornament der Finanzkrise
Hoof, F., 2015, Spekulantenwahn: Zwischen ökonomischer Rationalität und medialer Imagination.. von Braun, C. & Dorn, D. (eds.). Berlin: Neofelis Verlag, p. 111-134 24 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
Film – Labor – Flow-Charting. Mediale Kristallisationspunkte moderner Managementtheorie.
Hoof, F., 31.12.2009, Medien in Raum und Zeit: Maßverhältnisse des Medialen. Köster, I. & Schubert, K. (eds.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 239–266 28 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
Ist jetzt alles Netzwerk? Mediale ‘Schwellen- und Grenzobjekte’
Hoof, F., 2011, Jenseits des Labors.: Transformationen von Wissen zwischen Entstehungs und Anwendungskontext. Hoof, F., Jung, E-M. & Salaschek, U. (eds.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 45-62 18 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
Medien der Entscheidung – Einleitung
Conradi, T., Hoof, F. & Nohr, R., 2016, Medien der Entscheidung. Hoof, F., Conradi, T. & Nohr, R. (eds.). Münster: LIT Verlag, p. 7-22 16 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
‘The Useful, the Bad and the Ugly’. An Epistemological Perspective on Media-Based Education
Hoof, F., 2013, Films, graphic novels & visuals: developing multiliteracies in foreign language education: an interdisciplinary approach. Elsner, D. & Helff, S. (eds.). Münster: LIT Verlag, p. 201-217 17 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research