Dorothea Nolte

Contact

Dorothea Nolte

  1. 2016
  2. Published

    Halboffene Verbundkorridore: Ökologische Funktion, Leitbilder und Praxis-Leitfaden

    Aßmann, T., Boutaud, E., Finck, P., Härdtle, W., Matthies, D., Nolte, D. I. I., von Oheimb, G., Riecken, U., Travers, E. & Ullrich, K., 2016, Münster: BfN-Schriftenvertrieb im Landwirtschaftsverlag. 296 p. (Naturschutz und Biologische Vielfalt; vol. 154)

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  3. Published

    Organic farming affects the biological control of hemipteran pests and yields in spring barley independent of landscape complexity

    Birkhofer, K., Arvidsson, F., Ehlers, D., Mader, V. L., Bengtsson, J. & Smith, H. G., 01.03.2016, In: Landscape Ecology. 31, 3, p. 567-579 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. 2017
  5. Published

    Two new Lebistina Motschulsky, 1864 species from Kenya and Tanzania (Coleoptera, Carabidae, Lebiini)

    Assmann, T., Boutaud, E., Drees, C., Marcus, T., Nolte, D., Starke, W., Terlutter, H., Völler, E. & Zumstein, P., 21.02.2017, In: African Invertebrates. 58, 1, p. 9-21 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Functional traits drive ground beetle community structures in Central European forests: Implications for conservation

    Nolte, D., Schuldt, A., Gossner, M. M., Ulrich, W. & Assmann, T., 01.09.2017, In: Biological Conservation. 213, Part A, p. 5-12 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. 2019
  8. Published

    Habitat specialization, distribution range size and body size drive extinction risk in carabid beetles

    Nolte, D., Boutaud, E., Kotze, D. J., Schuldt, A. & Assmann, T., 15.04.2019, In: Biodiversity and Conservation. 28, 5, p. 1267-1283 17 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Where have all the beetles gone? Long-term study reveals carabid species decline in a nature reserve in Northern Germany

    Homburg, K., Drees, C., Boutaud, E., Nolte, D., Schuett, W., Zumstein, P., von Ruschkowski, E. & Assmann, T., 07.2019, In: Insect Conservation and Diversity. 12, 4, p. 268-277 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Activities

  1. Interdisziplinären Fachdidaktischen Kolloquium der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg
  2. Social Entrepreneurship in Theorie und Praxis: 2,5-tägiges Blockseminar (mit Markus Beckmann)
  3. Get Involved! Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM/MINT Classroom
  4. Was wissen Grundschullehrer und Grundschullehrerinnen über die Graphematik des Deutschen.
  5. The ABCs of Inclusive English Teacher Education; Attitudes, Beliefs, & (Reflective) Competence.
  6. Deutscher Kongress für Geographie - DKG 2015 (Fachsitzung Geographien der Erinnerung RE-FS-24)
  7. Talk to teach? – Wie verändert sich die Lehrersprache von der Grundschule bis zur Oberstufe?
  8. That is not enough–Or is it? A qualitative investigation of reference points in negotiations
  9. Conference of the European Association for the Study of Science and Technology - EASST 2018
  10. Sustainable Vocational Education and Further Training Practice through Multiplier Training
  11. Queere Theologie im Religionsunterricht – Chancen und Grenzen inklusiver Religionspädagogik
  12. BBC Fusion Summit: Playful interfaces for playful human beings: the future of game interfaces
  13. “Endlich mal wieder was für‘s Auge!” Kritische Reflektionen einer Ethnografin im Männer-Fußball.
  14. The ABCs of Inclusive English Teacher Education: Attitudes, Beliefs and (Reflective) Competence
  15. Institutionalising Pregnancy Loss as Death of a Child? The Civil Status Amendment in Germany
  16. Exploring team cohesion through humour: An ethnographic study of a professional football team.

Publications

  1. Wertorientiertes Nachhaltigkeitsmanagement mit einer Sustainability Balanced Scorecard
  2. Attitude-Based Target Groups to Reduce the Ecological Impact of Daily Mobility Behavior
  3. Does perceived stress affect the relationship between personality and sports enjoyment?
  4. Kognitive Aktivierung im Unterricht mit leistungsschwächeren Schülerinnen und Schülern
  5. Wässrige Milieus. Ökologische Perspektiven in Meeresbiologie und Aquarienkunde um 1900
  6. Kommunale Wählergemeinschaften – Deutsche Besonderheit oder gesamteuropäisches Phänomen?
  7. „Diklusion“ im naturwissenschaftlichen Unterricht – Aktuelle Positionen und Routenplanung
  8. Partizipation in der Offenen Kinder- und Jugendarbeit zwischen Anspruch und Wirklichkeit
  9. Überlegungen zur personalen Dimension bei der Erziehung am anderen Ort - das Ortshandeln
  10. Assessing the costs and cost-effectiveness of ICare internet-based interventions (protocol)
  11. Lebendiges Lernen als Wegweiser zu einer humanen Ökonomie und nachhaltigen Entwicklung
  12. Grundsätzliches, Konträres und Verspieltes - Gedanken zur Netzwerkarbeit von BBS futur 2.0
  13. Organisationskulturen der Aneignung, Fürsorge und Compliance im Bereich der Heimerziehung
  14. Repatriate Knowledge Transfer - Erste Ergebnisse eines multinationalen Forschungsprojekts
  15. Prolog und relationale Datenbanken als Grundlagen zur Implementierung einer NF2-Datenbank
  16. Probleme des Erwerbs professioneller Kompetenz im Kontext universitärer Lehrerausbildung
  17. Resonance and subpolitics as subject-related approaches to the critique of sustainability
  18. Was wird im Lehrerstudium gelernt und was lässt sich davon in die zweite Phase übertragen?
  19. Queere Theologie im Religionsunterricht. Chancen und Grenzen inklusiver Religionspädagogik
  20. Vom Umwelt- zum Nachhaltigkeitsjournalismus? Die Initiative "Nachhaltigkeit und Journalismus"
  21. Potentials and Challenges of Hybrid Participatory Design Tools in European Urban Planning
  22. The Caterpillar Hunter Beetles Calosoma Weber (Coleoptera: Carabidae) in the southern Levant
  23. Disziplinen- und phasenübergreifende Kooperation für die Lehrkräftebildung fruchtbar machen