Dirk Lehr
Prof. Dr.

- Health sciences
- Psychology
Research areas
Wirksamkeit eines Online Regenerationstrainings für hoch beanspruchte Berufstätige. Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie.
Lehr, D. (Speaker) & Ebert, D. D. (Coauthor)
16.06.2014 → 18.06.2014Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Wirksamkeit eines internet-basierten Trainings zur Stressbewältigung. Eine randomisiert-kontrollierte Studie bei hoch beanspruchten Arbeitnehmern
Heber, E. (presenter), Lehr, D. (Coauthor) & Ebert, D. D. (Coauthor)
16.06.2014 → 18.06.2014Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Web - based interventions for mental health promotion in employees: a systematic review and meta - analysis
Lehr, D. (Speaker), Heber, E. (Speaker) & Ebert, D. D. (Speaker)
19.05.2017Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Warum Lehrkräfte digitale Medien (noch nicht) zum Üben nutzen: Ergebnisse einer Befragung an Grundschulen
Hase, A. K. (presenter), Kahnbach, L. (presenter), Kuhl, P. (Coauthor) & Lehr, D. (Coauthor)
10.03.2022Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
The more attractive the more effective? Investigating the association of user experience and efficacy of an online and app-based gratitude intervention to reduce repetitive negative thinking
Kahnbach, L. (Speaker), Heckendorf, H. (Coauthor) & Lehr, D. (Coauthor)
19.09.2022Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
The efficacy of an internet- and mobile-based stress management intervention in employees in different guidance formats: the results of three randomised controlled trials
Heber, E. (Speaker), Lehr, D. (Speaker), Berking, M. (Speaker), Riper, H. (Speaker) & Ebert, D. D. (Speaker)
07.04.2016 → 09.04.2016Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Technologie- und Datenakzeptanz von Grundschullehrkräften bezüglich digitalen Plattformen zum individualisierten Üben. Eine interdisziplinäre Studie aus bildungswissenschaftlicher und psychologischer Perspektive im Projekt CODIP
Hase, A. K. (Speaker), Kahnbach, L. (Speaker), Kuhl, P. (Coauthor) & Lehr, D. (Coauthor)
24.06.2021Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Technologieakzeptanz als Voraussetzung zum digital-gestützten Üben – Eine systematische Literaturübersicht
Kahnbach, L. (Speaker) & Lehr, D. (Coauthor)
28.02.2023Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Stress und Depressive Symptome von Fernuniversitätsstudierenden Reduzieren – Effekte der Onlinebasierten Kurzversion des Trainings Emotionaler Kompetenzen.
Eckert, M. (presenter), Ebert, D. D. (presenter) & Lehr, D. (presenter)
29.05.2014 → 31.05.2014Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Preliminary results of a web-based and mobile stress-management intervention for employees
Heber, E. (Speaker), Ebert, D. D. (Speaker), Berking, M. (Speaker), Lehr, D. (Speaker), Riper, H. (Speaker) & Nobis, S. (Speaker)
04.11.2013Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research