Professorship for Ethics in Business and Sustainability

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

Vita

Scientific and professional activity

  • Winter Term 2018/2019: Appointment as Associate Faculty Member at the University Oxford
  • Win­ter Term  2014/​2015: Elec­tion as co-edi­tor of the Theo­lo­gi­sche Li­te­ra­tur­zei­tung (ThLZ)
  • Sum­mer Term 2013: No­mi­na­ti­on as Ger­man Na­tio­nal Se­creta­ry for the Rho­des Trust,  Ox­ford, for the ad­mi­nis­tra­ti­on of the Ger­man Rho­des Scho­lar­ships at Ox­ford Uni­ver­si­ty.
  • Sin­ce Win­ter Term 2009/​2010: Ap­point­ment as full Pro­fes­sor for Sustaina­bi­li­ty Ethics at Leu­pha­na Uni­ver­si­ty 
  • Sin­ce 2007: Di­rec­tor of re­se­arch area „Re­li­gi­on, Po­li­tics and Eco­no­mics“ at Hum­boldt Uni­ver­si­ty, Ber­lin 
  • Sin­ce 2007: Per­so­nal and Aca­de­mic Ad­vi­ser of the Mi­nis­ter of Sta­te/​Home­land Se­cu­ri­ty and then Mi­nis­ter of Fi­nan­ce, Dr. Wolf­gang Schäuble, MP
  • 2007: Ha­bi­li­ta­ti­on in Sys­te­ma­tic Theo­lo­gy (ethics, dog­ma­tics, phi­lo­so­phy of re­li­gi­on), Uni­ver­si­ty of Leip­zig with a the­sis on busi­ness ethics
  • 2006: Full or­di­na­ti­on as a Pas­tor in Ber­lin
  • 2004 – 2007: Per­so­nal Ad­vi­ser of the Fe­deral Pre­si­dent
  • 2004: 1st Sta­te Law Ex­ami­na­ti­on at “Han­sea­ti­sches Ober­lan­des­ge­richt” (Hig­her Re­gio­nal Court)  in Ham­burg
  • 2003 Mas­ter in Pu­blic Ad­mi­nis­tra­ti­on, Har­vard Uni­ver­si­ty as scho­lar­ship hol­der at ” Stu­di­en­stif­tung des Deut­schen Vol­kes” (Ger­man me­rit foun­da­ti­on)
  • 1999-2001: Ma­nage­ment Con­sul­tant at Bos­ton Con­sul­ting Group in New Ze­a­land and Aus­tra­lia
  • 1999: Doc­tor of Theo­lo­gy at the Uni­ver­si­ty of Leip­zig
  • 1998: Doc­tor of Phi­lo­so­phy (D.Phil.) in Mo­dern His­to­ry as a Rho­des Scho­lar at Ox­ford Uni­ver­si­ty
  • 1996: Mas­ter in Theo­lo­gy (M.St.), Ox­ford Uni­ver­si­ty
  • 1992 – 1995: Stu­dies of Theo­lo­gy, Law, His­to­ry and Phi­lo­so­phy  at Uni­ver­si­ties of Leip­zig and Müns­ter
  • 1992: “Ab­itur” (A-Le­vels) at a Ger­man Gram­mar School with an em­pha­sis on Clas­sics (La­tin, Greek, He­brew)
  1. TM 1.1 KT 05 Gesund: Gesund im Beruf

    Oermann, N. O. (Project manager, academic), Rössler, W. (Project manager, academic), Cacace, M. (Partner), Wiencke, M. (Partner), John, S. M. (Partner), Ekkernkamp, A. (Partner) & Maier, B. (Partner)

    Investitions- und Förderbank Niedersachsen – NBank

    01.09.1131.03.16

    Project: Research

Recently viewed

Publications

  1. "DA wurd ich Auch ganz blöde angeguckt"
  2. "Something is not quite right" - Two cinematic narratives about decision-making after prenatal diagnosis
  3. Evaluation und Feedback der Lehrkräfte
  4. Populäre Musik
  5. Glück in der britischen Moralphilosophie des 18. und 19. Jahrhunderts
  6. Offene Fragen
  7. Asylrechtsprechung nach der Machtübernahme der Taliban
  8. Mathematische Kompetenz
  9. Einschränkung der Mehrheitsdemokratie?
  10. Cradle-to-cradle design
  11. "Integration" als kontextgebundenes Konzept - ein deutsch-britisch-niederländischer Vergleich
  12. Entwicklung eines Instrumentariums zur Erfassung menschlicher Fehler in gefahrenintensiven Industrien
  13. Investitionsschutz und Verfassung
  14. Teachers’ Well-Being and Associated Factors during the COVID-19 Pandemic
  15. Medienrecht
  16. Die Maske des Staates
  17. Arthropod but not bird predation in Ethiopian homegardens is higher in tree-poor than in tree-rich landscapes
  18. Warum haben Sie keinen Fernseher, Herr Luhmann?
  19. Fake/Fiction
  20. Jugendhilfe ohne Fachkräfte?
  21. Urban areas and urban-rural contrasts under climate change
  22. Gleichgewicht - eine koordinative Fähigkeit?
  23. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 686)
  24. The political deadlock on the Grand Ethiopian Renaissance Dam
  25. Climate Accounting and Sustainability Management
  26. Das Online-Tagebuch für Lehrkräfte und Schulleitungen
  27. Correction to
  28. Kritzelschrift
  29. Ansätze Forschenden Lernens – Perspektiven für die Fachschule Sozialpädagogik
  30. Digitale Kulturen
  31. Increasing Entrepreneurial Intentions through Innovations in Pedagogy
  32. Die Edition der Lodzer Getto-Chronik und ihre Multimedialisierung im Spiegel medialer Transformationen des Holocaust
  33. Online health information-seeking behaviour and mental well-being among Finnish higher education students during COVID-19