Center for Methods

Organisational unit: Institute

Topics

Quantitative Methoden

Forschungsdesign für Datenerhebung

Naturwissenschaftliche Methoden

Transdisziplinäre Methoden

  1. Published

    Zur Normalisierung von Transdisziplinarität

    Vilsmaier, U., 2018, Die Rolle der Universität in Wissenschaft und Gesellschaft im Wandel. Henkel, A., Hobuß, S., Jamme, C. & Wuggenig, U. (eds.). 1. ed. Berlin: Pro BUSINESS Verlag, p. 120-124 5 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  2. Published

    Zur Konzeption des Subjekts im Globalen Lernen

    Vilsmaier, U., 2010, Globales Lernen: ein geographischer Diskursbeitrag. Schrüfer, G. & Schwarz, I. (eds.). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann Verlag, p. 27-44 18 p. (Erziehungswissenschaft und Weltgesellschaft; vol. 4).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  3. Published

    Zur Auseinandersetzung mit der Gender-Perspektivität

    Vilsmaier, U. & Hörl, G., 2006, Transdisziplinäre Kooperation in der universitären Ausbildung: die Fallstudie "Leben 2014" in der Nationalparkregion Hohe Tauern, Oberpinzgau ; ein Projekt im Rahmen des Programms Kulturlandschaftsforschung. Freyer, B. & Muhar, A. (eds.). Wien: Facultas Verlags- und Buchhandels AG, p. 274-277 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  4. Published

    Woody vegetation of a Peruvian tropical dry forest along a climatic gradient depends more on soil than annual precipitation

    Muenchow, J., von Wehrden, H., Rodriguez, E. F., Rodríguez, R. A., Bayer, F. & Richter, M., 03.2013, In: Erdkunde. 67, 3, p. 241-248 8 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Woody plant diversity, composition and structure in relation to environmental variables and land-cover types in Lake Wanchi watershed, central highlands of Ethiopia

    Angessa, A. T., Lemma, B., Yeshitela, K., Fischer, J., May, F. & Shumi, G., 01.12.2020, In: African Journal of Ecology. 58, 4, p. 627-638 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Wood-pastures in a traditional rural region of Eastern Europe: Characteristics, management and status

    Hartel, T., Dorresteijn, I., Klein, C., Máthé, O., Moga, C. I., Öllerer, K., Roellig, M., von Wehrden, H. & Fischer, J., 01.10.2013, In: Biological Conservation. 166, p. 267-275 9 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    "Wir müssen uns überlegen, wie es weitergeht ...": Die Sequenzanalyse als Methode der Sozialwissenschaftflichen Hermeneutik

    Kurt, R. & Herbrik, R., 2015, Hermeneutik als Lebenspraxis: Ein Vorschlag von Hans-Georg Soeffner. Hitzler, R. (ed.). Weinheim: Beltz Juventa Verlag, p. 192-206 15 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  8. Published

    Wie WIR unsere Welt globalisieren: Chancen und Möglichkeiten von institutionellen Partnerschaften zur Erschließung neuer Räume entwicklungspolitischer Reflexion

    Vilsmaier, U. & Pirker, P., 01.04.2005, Globaliserung ent-wickeln: Eine Reflexion über Entwicklung, Globalisierung und Repolitisierung; Dokumentation des entwicklungspolitischen Reflexionsvorgangs 2002 - 2004 und der Zweiten Gesamtösterreichischen Entwicklungstagung im Dezember 2003 in Graz. Faschingeder, G. & Ornig, N. (eds.). 1. ed. Wien: Mandelbaum Verlag, p. 359-363 5 p. (Gesellschaft, Entwicklung, Politik; vol. 5).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. Published

    Who likes to learn new things: measuring adult motivation to learn with PIAAC data from 21 countries

    Gorges, J., Maehler, D., Koch, T. & Offenhaus, J., 01.12.2016, In: Large-Scale Assessments in Education. 4, 1, 22 p., 9.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...37 Next