Agora42, ‎1869-5434

Journal

  1. 1992
  2. Ethik ohne Metaphysik?

    Schefczyk, M., 1992, In: Agora42. 12/13, p. 23-26 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 1993
  4. Das entgegengesetzte Denken. Metaphysische Marginalien zu Lévinas

    Schefczyk, M., 1993, In: Agora42. 14, p. 23-27 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. 2009
  6. John Stuart Mill und die Kunst der Weltverbesserung

    Schefczyk, M., 10.2009, In: Agora42. 1, 6, p. 90-95 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  7. 2012
  8. Published

    Das schöne Spiel

    Schefczyk, M., 2012, In: Agora42. 4, 4, p. 25-30 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    John Stuart Mill und die Kunst der Weltverbesserung

    Schefczyk, M., 2012, In: Agora42. 3, 6, p. 38-43 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  10. 2013
  11. Published

    Kooperation und Bestrafung

    Schefczyk, M. & Welzel, C., 2013, In: Agora42. 5, 2, p. 83 1 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. 2021
  13. Wir müssen reden! Plädoyer für eine transformative Gesprächskultur

    Gerlach, V. & Möller, S., 2021, In: Agora42. 2021, 4, p. 80-83 4 p.

    Research output: Journal contributionsComments / Debate / ReportsTransfer

  14. 2022
  15. Hochschulen4future?! Die sozial-ökologische Transformation braucht einen tiefgreifenden Wandel an Hochschulen

    Möller, S., 04.2022, In: Agora42. 2022, 2, p. 82-85 4 p.

    Research output: Journal contributionsComments / Debate / ReportsTransfer

Recently viewed

Publications

  1. Politisch-administrative Strukturen und Umgebungsprozesse der Wirtschaftspolitik
  2. Party Goals, Institutional Veto Points and the Discourse on Political Corruption
  3. Die Strategie Integratives Gendering in Lehre, Forschung und Hochschulstrukturen
  4. Analysing the Gender Wage Gap Using Personnel Records of a Large German Company
  5. Construct- and criterion-related validity of the German Core Self-Evaluations Scale
  6. Participatory and collaborative governance for sustainable flood risk management
  7. Comparative Study of Transmitter and Resonator Coils for Wireless Power Transfer
  8. Normalitäten in der Sozialen Arbeit und pädagogische Praxen der In- und Exklusion
  9. Vielfältige Partizipation oder Repräsentation von Vielfalt in der Occupy-Bewegung?
  10. Study of intrinsic and extrinsic size effects on shear bands in metallic glasses
  11. Heredity of the elytral colour in adults of Poecilus lepidus Leske (Col., Carabidae)
  12. Unexpected formation of hydrides in heavy rare earth containing magnesium alloys
  13. Friction hysteresis compensation using phase correction of periodic trajectories
  14. Das Handy: Vom Instrument der Mikrokoordination zur universellen Kontrollmaschine
  15. Geschlechtergerechtigkeit und Nachhaltige Entwicklung - Konturen einer Verbindung
  16. Anthropologische, historische, philosophische und soziologische Aspekte des Spiels
  17. Landscape models for use in studies of landscape change and habitat fragmentation
  18. Rote Liste der Pflanzengesellschaften Deutschlands mit Anmerkungen zur Gefährdung
  19. Design optimization of spiral coils for textile applications by genetic algorithm
  20. Toward landscape-wide conservation outcomes in Australia's temperate grazing region
  21. Integrated simulation method for investment decisions of micro production systems
  22. Inversion of fuzzy neural networks for the reduction of noise in the control loop
  23. Notwendige Maßnahmen zur Integration von Gender-Aspekten in gestufte Studiengänge
  24. Baier, Angelika und Susanne Hochreiter, Hrsg.: Inter*geschlechtliche Körperlichkeiten
  25. Schalenwild breitet Gefäßpflanzen in der mitteleuropäischen Kulturlandschaft aus
  26. Physiological evidence of interpersonal dynamics in a cooperative production task
  27. Spillover of functionally important organisms between managed and natural habitats
  28. Commentary: Towards a Reconciliation of the Theory-Pluralism in Strategic Management
  29. Kritik und Widerstand aus politiktheoretischer und politikdidaktischer Perspektive.
  30. Can prescribed burning compensate for atmospheric nutrient loads in wet heathlands?
  31. Effect of heat treatment on the microstructure and creep behavior of Mg-Sn-Ca alloys
  32. Process characteristics of constrained friction processing of AM50 magnesium alloy
  33. Werkzeug und Verfahren zur Bearbeitung eines Werkstückes aus einem harten Material
  34. Mission, Church and State Relations in South West Africa under German Rule (1884–1915)
  35. Politische Institutionen und post-sozialistische Parteiensysteme in Ostmitteleuropa
  36. Metal-Polymer Hybrid Embroidered Microwave Multiresonator for High-Frequency Sensing
  37. Sustainable Development and Conservation of Biodiversity Hotspots in Latin America
  38. Hot forging behavior of Mg−8Al−4Ba−4Ca (ABaX844) alloy and validation of processing map
  39. Contra a política de globalização neoliberal e a hierarquia nas relações de gênero
  40. Schutz, Nutzung und nachhaltige Gestaltung – Geschlechteraspekte im Umgang mit Natur
  41. Zeitforschung ist Nachhaltigkeitsforschung - Zeitpolitik ist Nachhaltigkeitspolitik
  42. Gleichstellung und Diversität zur Stärkung einer teilhabegerechten Hochschulkultur
  43. Werkzeug und Verfahren zur Bearbeitung eines Werkstückes aus einem harten Material
  44. Selbstentdeckendes und problemorientiertes Lernen in Studiengängen Sozialer Arbeit
  45. Research-based coaching of academic staff as means to improve Engineering Education
  46. Occupational e-Mental Health – eine Übersicht zu Ansätzen, Evidenz und Implementierung
  47. Implementation of EU labour law directives by way of national collective agreements
  48. Adaptive capacity and learning to learn as leverage for social-ecological resilience
  49. Neue Wege in der ingenieurwissenschaftlichen Bildung am Beispiel der Elektrotechnik
  50. Umwelt bildet, warum wir anders lernen müssen, Richard Häusler; Christina Fischer (Hrsg.)