8th Conference of the Sociology of the Arts Research Network of the European Sociological Association 2014

Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

Sacha Kagan - Organiser

    Cluj Transect Walk (and Feedback Session)

    The walk we invite you to take in Cluj is a 5 hours long “transect” walk through the city of Cluj, from one “end” of the city to another “end”. It is not to be confused with a guided tour which would focus on (or necessarily pass by) specific locations. On the contrary, it is a walk conceived as an explorative arbitrary cut through the entire city, which should not privilege one neighbourhood against other ones. Nor should it privilege the center or the peripheries of the city: it should cover both center and peripheries, following a transversal imaginary line. We encourage you to consider this walk as a phenomenological exploration, whereby we invite you to raise your attention to the urban through the use of your senses and serendipity.

    The Cluj transect walk is conceived and organized by Dr. Sacha Kagan (Leuphana University), with the help of Dr. Mara Ratiu (University of Art and Design in Cluj) and PhD and MA students from Cluj.

    A feedback session for the walk is integrated in the conference program.

    Main organizer of the walk and moderator of the plenary feedback session.
    03.09.201406.09.2014
    8th Conference of the Sociology of the Arts Research Network of the European Sociological Association 2014

    Event

    8th Conference of the Sociology of the Arts Research Network of the European Sociological Association 2014 : Art and its contexts: cross-disciplinary dialogue

    04.09.1406.09.14

    Cluj-Napoca, Romania

    Event: Conference

    Recently viewed

    Activities

    1. Brokering Intercultural Exchange: Interrogating the Role of Arts and Cultural Management (Externe Organisation)
    2. ›You’re a mother!‹ Pregnancy loss movements and unintended consequences of the Civil Status Amendment in Germany
    3. Unterricht gemeinsam planen und reflektieren - Unterrichtsbesprechungen mit Studierenden professionell führen
    4. Working in Research-Practice-Partnerships: Empirical Findings on Motivation, Co-Construction and Learning Effects
    5. Postheroisches Individuum – überfordertes Individuum. Konzeptionelle und gesellschaftstheoretische Anmerkungen
    6. From the Unsustainable Creative Class to the Sustainable Creative City: An Emerging Shift in Cultural Policies?
    7. Organisation des internationalen Workshop Different Perspectives on Consumption, Consumers, Culture and Society
    8. Analysen zur Äquivalenz der Kompetenzmessung in Mathematik im Nationalen Bildungspanel und im Ländervergleich
    9. Gerechtigkeit oder Kritik der Macht? Der Kampf um die Gleichfreiheit und die Eroberung von Räumen der Freiheit
    10. 13. Versammlung der Alpha Kappa Delta Sociology Honor Society Gamma Chapter der William Paterson University 2002
    11. Äquivalenz der Mathematik-Kompetenztests in der Sekundarstufe zwischen den Studien NEPS, Ländervergleich und PISA
    12. Empowerment oder Responsibilisierung? Die Sorge um die Zukunft als individualisiertes Problem: Eröffnungsvortrag
    13. Power and Potential of Artistic and Cultural Organizations in a Sustainable Urban Development – A Network Analysis
    14. Die Kunstförderung der Deutschen Bank als Mittel oder als Zweck? Das Konzept »Zeitgenössische Kunst am Arbeitsplatz«
    15. Fachtagung „Interkulturelle Bildung – Ein Weg zur Integration?“ des BMBFs und der Kulturpolitischen Gesellschaft e.V. - 2007
    16. Messung von Kompetenz angehender Lehrkräfte im Bereich „Deutsch als Zweitsprache“: Seminarevaluation des Projekts ProfaLe
    17. Ökonomisierung, Verbetriebswirtschaftlichung, Verdinglichung. Gesellschaftliche Bedingungen zunehmender Marktorientierung
    18. Blicke in die Zukunft? Ergebnisse einer kulturwissenschaftlichen Untersuchung von Zukunftsversionen mit Bernt Schnettler
    19. Linguistic Determines Mathematics: How Linguistic Item Characteristics Influence the Difficulty of Mathematics Test Ttems
    20. Use it or lose it? Die Nutzung von Mathematik im Alltag und ihr Zusammenhang mit mathematischer Kompetenz bei Erwachsenen.
    21. Ist ein ‚Akteur’ ein gesellschaftstheoretisch gehaltvoller Begriff?: Abschließende Zusammenfassung und Diskussion der Tagung
    22. Ready to change: an experimental forum on culture and social innovation in Europe and in the Med area Ready to Change' Forum
    23. Die Qualitätsoffensive Lehrerkräftebildung (QLB) an der Leuphana Universität Lüneburg: Modelle, Herausforderungen, Perspektiven