23rd Eu­ro­pean Con­sor­ti­um for Po­li­ti­cal Re­se­arch Summer School on Political Parties and Democracy - ECPR 2013

Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventExternal workshops, courses, seminarsEducation

Ferdinand Müller-Rommel - Organiser

    23rd ECPR PhD Summer School on "Political Parties and Democracy"

    Organized by the Center for the Study of Democracy at Leuphana University Lüneburg, Germany, in cooperation with the European Consortium for Political Research (ECPR), this Summer School focuses on the role and the function of political parties in "old" and "new" European democracies, but also in other regions of the world. The Summer School is directed by Prof. Ferdinand Müller-Rommel and co-directed by Prof. Richard Luther. It will provide PhD researchers with access to a wide range of core analytical perspectives in democracy studies, political party research, and comparative politics. Moreover, courses will highlight current issues in political party research, such as the challenges of Europeanization and of electronic democracy. Classes will be taught by an international team of renowned scholars. The Summer School comprises an intensive program of lectures, seminars and presentations. Each day will consist of two main teaching elements, each of which is scheduled to last three hours. The first teaching element will commence with a presentation by a staff member of his/her current research project, or forthcoming publication, followed by a question-and-answer session. In the second teaching element, two or more PhD researchers will each present a paper on the design or empirical findings of their dissertation project. Therefore, each participant is required to prepare a paper related to the topic of their research in advance of the Summer School. The presentations will be followed by a period of intensive discussion between all participants. In addition to the academic program in Lüneburg, a one-day excursion to Hamburg and a four-day academic excursion to Berlin are an integral part of the program. The Summer School is open for PhD researchers in comparative politics, political parties or democracy. The maximum number of participants is 25. Language of instruction is English.”
    07.09.201322.09.2013
    23rd Eu­ro­pean Con­sor­ti­um for Po­li­ti­cal Re­se­arch Summer School on Political Parties and Democracy - ECPR 2013

    Event

    23rd Eu­ro­pean Con­sor­ti­um for Po­li­ti­cal Re­se­arch Summer School on Political Parties and Democracy - ECPR 2013

    01.05.1330.09.13

    Lüneburg, Germany

    Event: Conference

    Recently viewed

    Publications

    1. Besatzungskinder
    2. Die kooperative Begrenzung globaler Umweltrisiken am Beispiel der Diskontierung in der neoklassischen und ökologischen Ökonomie
    3. Distributional effects of carbon pricing by transport fuel taxation
    4. Zum Einkommensreichtum Älterer in Deutschland
    5. Zur Aktualität von Immanuel Wallerstein
    6. The Political Role of the Business Firm
    7. § 346 Wirkungen des Rücktritts
    8. Soziologie der Nachhaltigkeit
    9. Der Rat für Sozial- und Wirtschaftsdaten (RatSWD):
    10. 〉Welcome home, darling!〈 - John Fords »Rio Grande« und der geschlechterkampf an der frontier des Kalten Krieges
    11. MAG
    12. Kooperationsaufgaben von Stützlehrern im Spannungsfeld von Professionalisierung und strukturellen Rahmenbedingungen
    13. Erfolgsfaktoren für die Existenzgründung und Existenzsicherung freiberuflich tätiger Ärzte
    14. Bedeutung von Lerngelegenheiten für den Erwerb von DaZ-Kompetenz
    15. Zu Theorie und Praxis der Förderung mathematisch begabter Grundschüler(innen)
    16. Digitale Medien als Mediatoren von Agency
    17. IGLU 2006
    18. Eine Chronik zum Thema Elektronische Demokratie
    19. Begleitforschung zum NRW-Förderprogramm Meistergründungsprämie für Existenzgründungen im nordrhein-westfälischen Handwerk
    20. Körper und Person in historischer Sicht
    21. Einführung: Der Kunstschriftsteller Julius Meier-Graefe – Konturen seiner kunstkritischen Praxis
    22. Story-Grammar-Bewusstheit im Zentrum von Literarischem Lernen und Poetischem Schreiben in der Sek. I.
    23. Success among self-initiated versus assigned expatriates
    24. Productivity Premia for German Manufacturing Firms Exporting to the Euro-Area and Beyond
    25. Begleitforschung zum NRW-Förderprogramm Meistergründungsprämie für Existenzgründungen im nordrhein-westfälischen Handwerk
    26. Visualisierte Empfindung und verkörperte Wahrnehmung. Julius Meier-Graefe und die anthropologischen Konturen seiner kunstkritischen Praxis
    27. CO2-Bepreisung und soziale Ungleichheit in Deutschland
    28. Amerika im Fracking-Boom
    29. Vom Lockdown in die Staatsbeteiligung? Wirtschaftspolitik in der Covid-19 Pandemie
    30. Workshop 'Nachhaltigkeit in der pharmazeutischen industrie'
    31. Verzichtserklärung und Einziehung nach der Reform der strafrechtlichen Vermögensabschöpfung