18. Deutsches Institut für Erwachsenenbildung Forum Weiterbildung - DIE2015

Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

Bernd Gössling - presenter

    Potentials of Qualification Frameworks to Validate Informal Competences
    07.12.201508.12.2015
    18. Deutsches Institut für Erwachsenenbildung Forum Weiterbildung - DIE2015

    Event

    18. Deutsches Institut für Erwachsenenbildung Forum Weiterbildung - DIE2015

    07.12.1508.12.15

    Bonn, Germany

    Event: Other

    Documents

    Recently viewed

    Activities

    1. Sozio-technische Instrumente für nachhaltiges Flussgebietsmanagement - 2009
    2. Workshop on Family Migration Processes in a Comparative Perspective - 2018
    3. Aerial Alps. Balloon Photography and Mountain Modeling in the 19th Century
    4. Entrepreneurship in Professional Service Firms – Framing a Research Agenda
    5. Werkstattgespräch "Globalisierte Familie: mobil - vielfältig .ambivalent" 2012
    6. „Künstliche Intelligenz im Alltag“ – Heute, Morgen und danach? @ BBS I Lüneburg
    7. Strafbare (Bei-)Hilfe von deutschen Frauenärzten zur Eizellspende im Ausland
    8. Economic Capital and Social Capital in Integrative Negotiations - IACM 2019
    9. Expatriate success: Findings from 10 host-cultural clusters around the world
    10. Die 10. Tagung der AG Populärkultur und Medien in der GfM - Popkongress 2018
    11. Die gesellschaftlichen Implikationen der Digitalisierung für die Forschung
    12. Adaptive Lehrkräfteinterventionen im mathematischen Problemlöseunterricht
    13. Assessing cognitive abilities for L2 learning: A review of accessible tools
    14. Momentum - The Psychological Forces Underlying Exploration and Exploitation
    15. Museumserfahrungen: Das eMotion-Projekt durch die Perspektive der Evaluation
    16. International Association for Media and Communication Research - IAMCR 2012
    17. Wie Studierende mit digitalen Daten die Verkehrswende vor Ort unterstützen
    18. Annual Conference of the European Political Science Association - EPSA 2019
    19. Society for Industrial and Organizational Psychology Conference - SIOP 2007
    20. ‚Doing sovereignty‘. Elemente einer Grammatik der Identitätsbildung qua Recht
    21. 75th Annual Midwestern Political Science Association Conference - MPSA 2017
    22. Seed dispersal and predation: Interactions, ecosystem functions and services
    23. Autocratic Adaptation, Autocratic Legacies and Fundamentalist Islam in Niger

    Publications

    1. Das Wissen, von dem deutsche Hochschulen nicht wissen, dass sie es wissen
    2. Bürokratie(kosten)abbau: verbesserte Rahmenbedingungen für Existenzgründer?
    3. Ausdauernd Rad fahren - eine kooperative Herausforderung auf zwei Rädern
    4. A framework for business model development in technology-driven start-ups
    5. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
    6. Professional Judges’ Disbelief in Free Will Does Not Decrease Punishment
    7. Value Creation, Management Competencies, and Global Corporate Citizenship
    8. Introducing education for sustainable development into Egyptian schools
    9. Sprachliche Heterogenität im gesellschaftswissenschaftlichen Unterricht
    10. Zwischen Selbstvermarktung und Subversion. Das Web 2.0 und seine Subjekte
    11. Educators' Competence Frameworks in Education for Sustainable Development
    12. Heuristic approximation and computational algorithms for closed networks
    13. How to specify the structure of substituted blade-like zigzag diamondoids
    14. Haiti als Heimat der Heimatlosen. Anna Seghers‘ lateinamerikanische Utopie
    15. Schools and their ‚culture of consumption‘: a context for consumer learning
    16. Hydraulic Fracturing: Zusammensetzung und Entsorgung anfallender Abwässer
    17. Effects of elevated CO2, O3 and K deficiency on Norway spruce (Picea abies)
    18. Political orientations do not cancel out, and politics is not about truth
    19. Die Kosten des Klimawandels sind höher als die Kosten des Klimaschutzes
    20. Model inversion using fuzzy neural network with boosting of the solution
    21. Urban gardens promote bee foraging over natural habitats and plantations
    22. Das Studienprogramm Nachhaltigkeit als Beispiel interdisziplinärer Lehre