The impact of participation in sports on educational attainment: New evidence from Germany

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

We analyze the impact of exercising sports during childhood and adolescence on educational attainment. The theoretical framework is based on models of allocation of time and educational productivity. Using the rich information from the German Socio-Economic Panel (GSOEP), we apply generalized ordered probit models to estimate the effect of participation in sport activities on secondary school degrees and professional degrees. Even after controlling for important variables and selection into sport, we find strong evidence that the effect of sport on educational attainment is statistically significant and positive.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftEconomics of Education Review
Jahrgang29
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)94-103
Anzahl der Seiten10
ISSN0272-7757
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 02.2010

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Petra Nietzky

Publikationen

  1. Correction to: The art of crowdfunding arts and innovation: the cultural economic perspective
  2. Auswirkungen des Strukturwandels auf die Personalentwicklung in Sparkassen
  3. What role for social-ecological systems research in governing global teleconnections?
  4. Freundschaftsbeziehungen im kindes- und jugendalter
  5. Promovieren als handlungsorientiertes Projekt
  6. Kapitalaufbringung nach dem MoMiG
  7. Verhaltensnorm und Zeit
  8. Genese von Heterogenität im Fachunterricht
  9. Nützlinge als Bioindikatoren für die ökologischen Auswirkungen des Pflanzenschutzes in Feldstudien—Methoden und die Probleme bei der Interpretation der Daten
  10. Implizite Prozesse der Gefahrenwahrnehmung
  11. Ein Königsweg der Hochschulpolitik mit Stolpersteinen
  12. The impact of environmental sustainability on willingness to invest in startups
  13. Stakeholder Value. Konzept und Messung
  14. Schwitters und Hjertøya
  15. Institutional Change of European Higher Education: The Case of Post-War Germany
  16. Implizite Geschlechter-Inszenierung und ihre Professionskulturen
  17. Videobasierte Analyse der universitären Praxisphase der Sportlehrerausbildung mit dem Class K-3
  18. Gleichheit (Art. 20–26 GrCH)
  19. Das Begehren am Kriminalroman
  20. Der Kaffeelöffel und die Sonne
  21. Gamification als didaktisches Mittel in der Hochschulbildung
  22. Rezension zu Thomas Haigh, Mark Priestley, Crispin Rope, ENIAC in Action: Making and Remaking the Modern Computer, (History of Computing) Cambridge/London: MIT Press 2016. 341 S., ISBN 978‐0‐2620‐3398‐5.
  23. Corporate Sustainability Barometer 2010
  24. Innovative Solid-State Recycling of Aluminum Alloy AA6063 Chips Through Direct Hot Rolling Process
  25. Die Nation als Exzeß, oder: Die Unmöglichkeit der Grenzziehung