Synergistic effects of non-Apis bees and honey bees for pollination services

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In diverse pollinator communities, interspecific interactions may modify the behaviour and increase the pollination effectiveness of individual species. Because agricultural production reliant on pollination is growing, improving pollination effectiveness could increase crop yield without any increase in agricultural intensity or area. In California almond, a crop highly dependent on honey bee pollination, we explored the foraging behaviour and pollination effectiveness of honey bees in orchards with simple (honey bee only) and diverse (non-Apis bees present) bee communities. In orchards with non-Apis bees, the foraging behaviour of honey bees changed and the pollination effectiveness of a single honey bee visit was greater than in orchards where non-Apis bees were absent. This change translated to a greater proportion of fruit set in these orchards. Our field experiments show that increased pollinator diversity can synergistically increase pollination service, through species interactions that alter the behaviour and resulting functional quality of a dominant pollinator species. These results of functional synergy between species were supported by an additional controlled cage experiment with Osmia lignaria and Apis mellifera. Our findings highlight a largely unexplored facilitative component of the benefit of biodiversity to ecosystem services, and represent a way to improve pollinator-dependent crop yields in a sustainable manner.

OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer20122767
ZeitschriftProceedings of the Royal Society B
Jahrgang280
Ausgabenummer1754
Seiten (von - bis)2012-2767
Anzahl der Seiten7
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 07.03.2013

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Annäherung der sozialen Schichten im Bildungswachstum der letzten 200 Jahre
  2. La teoría crítica duele cuando toca el nervio. Entrevista a Christoph Türcke
  3. Bildungsorganisationale Konsumkultur als Kontext jugendlichen Konsumlernens
  4. Microbiological and environmental effects of aquifer thermal energy storage
  5. Newest developments on the manufacture of helical profiles by hot extrusion
  6. Communication under the microscope: The theory and practice of microanalysis
  7. Regional differences in soil pH niche among dry grassland plants in Eurasia
  8. Pestizidrückstände in ländlichen und urbanen Grund- und Oberflächengewässern
  9. Interlanguage pragmatics: From use to acquisition to second language pedagogy
  10. Institutional ownership and firm performance in the global shipping industry
  11. Entwicklung eines Regelungskonzepts für ein Ressourcenschutzrecht des Bundes
  12. Visiting the Colección Poyón, or Indigeneity and the Nation-State in Guatemala
  13. Irreversibility, ignorance, and the intergenerational equity-efficieny trade-off
  14. Potentiale und Herausforderungen einer empirischen Subjektivierungsforschung
  15. Bioconversion of renewable feedstocks and agri-food residues into lactic acid
  16. Conserving the World's Finest Grassland Amidst Ambitious National Development
  17. Deposition, Verteilung sowie Bedeutung für den Menschen und sein Nahrungsnetz
  18. On the economics of electrical storage for variable renewable energy sources
  19. Book Review: Political Entrepreneurs: The Rise of Challenger Parties in Europe
  20. Digital Gazelles: Challenges of Digital Startups during Phases of High Growth
  21. Governance of Labor Standards in Australian and German Garment Supply Chains
  22. »Die dampfenden Hälse der Pferde im Turm von Babel« und »Märchen auf Bestellung«
  23. Arkitektur og politik: Atmosfæriske refleksioner ud fra Böhme og Sloterdijk
  24. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 13 [Grundsätze und Leitlinien]
  25. Vertrag zur Gründung der Europäischen Gemeinschaft (EGV) : Artikel 23 [Zollunion]
  26. Berufliche Bildung Sozialpädagogik - Eine Spurensuche didaktischer Prinzipien
  27. Bildungsgerechtigkeit aus anthropologischer und begabungstheoretischer Sicht
  28. Wer? Wie? Was? Analyse didaktischer Materialien für Popmusik in der Grundschule