Staying with the Secret: The Public Sphere in Platform Society

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Investigating the structural transformation of the public sphere should reckon with the secret and its modes of organization. The expansion of secrecy effected by the infrastructures, platforms, and applications of media technology is constitutive for the emergence and transformation of ‘digital publics’. Offering a rereading of Habermas’s Structural Transformation of the Public Sphere that is attuned to the organizational principle of secrecy, this paper discusses current notions of mediated publics in juxtaposition with the redoubling of media-technological and organizational secrecy at work in platform society. How are illegibility, opacity and unavailability organized? Instead of assuming accountability, publicity and transparency as epistemological a priori, investigating the transformation of the public sphere would benefit from adopting epistemes of secrecy and opacity.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftTheory, Culture & Society
Jahrgang39
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)111-127
Anzahl der Seiten17
ISSN0263-2764
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.07.2022

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2022.

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Works councils and separations
  2. Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen
  3. Digitale Kulturen und Kritik nach ihrem Ende
  4. Nutzung von Daten für die Schul- und Unterrichtsentwicklung
  5. Die Zukunft der Lehrerbildung
  6. Homo sapiens reached the higher latitudes of Europe by 45,000 years ago
  7. The urban wage premium in imperfect labor markets
  8. Altersstrukturanalyse – Strategische Analyse der demografischen Situation in Organisationen
  9. Betriebliche Altersversorgung (§ 2 Abs. 2 Satz 2)
  10. Zuhause im fremden Text.
  11. Age of Voting
  12. Ich erzähle was, was du nicht siehst
  13. Risikoorientierte Prämiendifferenzierung in der Kfz-Haftpflichtversicherung
  14. Umgang mit Konflikten
  15. Weiterbildung für eine nachhaltige Kommunalentwicklung:
  16. Financial Penalties and Bank Performance
  17. Statement zum Bundeskongress der Kunstpädagogik 2009 in Düsseldorf
  18. Die Entwicklung von Sozialtechnologien
  19. Determinismus und Immanenz
  20. Harnessing the biodiversity value of Central and Eastern European farmland
  21. Companies in the European Communities
  22. Kommentierung von Art. 13 AEUV
  23. Von der Dissertationsschrift zur Publikation
  24. Gesellschaftliche Individualisierung und lebenslanges Lernen
  25. Notions of justice held by stakeholders of the Newfoundland fishery
  26. Bildnarrationen als Fundament zur Vermittlung von sprachlich-literarischen Kompetenzen in mehrsprachigen Klassen
  27. Lautheitsurteil und akustischer Kontext
  28. Quecksilberfreisetzung aus abgeschiedenem Amalgam nach Anwendung unterschiedlicher Desinfektionsmittel
  29. Anselm Böhmer: Bildung als Integrationstechnologie? Neue Konzepte für die Bildungsarbeit mit Geflüchteten, Bielefeld: transcript 2016 (120 S.; ISBN 978-3-8376-3450-1)
  30. Fernsehgewalt im gesellschaftlichen Kontext
  31. Penrose und EinStein
  32. The European private company:
  33. Mindestanforderungen an das Betreiben von Handelsgeschäften.
  34. Entscheidungsanmerkung zu BGH, Urt. v. 1.8.2013 - VII ZR 6/13: Keine Mängelansprüche bei Schwarzarbeit
  35. Deal or no deal? How round vs precise percentage offers and price-ending mimicry affect impasse risk in over 25 million eBay negotiations
  36. Gelingende Ethik-Lehre in der Medizin. Erkenntnisse aus der Lehrforschung
  37. Sichtweisen zu Lern- und Leistungsschwierigkeiten im Mathematikunterricht der Grundschule
  38. The Distribution of Income of Self-employed, Entrepreneurs and Professions as Revealed from Micro Income Tax Statistics in Germany
  39. Der Deutsche Taximarkt
  40. Die Haftung der Dritten Gewalt - Haftung als Baustein einer judicial accountability
  41. Ariel Ezrachi (ed.), Research Handbook on International Competition Law
  42. Why gender matters for addressing chemical pollution
  43. Wirtschaftsdidaktik - eine Disziplin ohne Eigenschaften?